La firma de moda Lola Casademunt dispara vendes. La companyia fundada a Barcelona fa més de 40 anys va tancar l'exercici de 2022 amb una facturació de 28,5 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 90% respecte a l'exercici anterior, quan va facturar 15 milions d'euros. Aquest repunt per segon any consecutiu suposa que Lola Casademunt ha triplicat les seves vendes en dos anys. L'objectiu de la marca per a aquest 2023 és assolir un creixement de més del 50% i tenir un pes més important al mercat internacional.
Amb l'objectiu de superar els 43 milions de facturació aquest any, Lola Casademunt ha posat en marxa un pla per aterrar als Estats Units en els mesos vinents amb una primera botiga a Miami, A més, la marca catalana preveu obrir un local a Andorra i entrar a Portugal amb punts de venda a El Corte Inglés. Més enllà dels EUA, des de la firma també tenen el radar posat a Llatinoamèrica amb Colòmbia, Xile, Veneçuela i Panamà en el punt de mira.
Noves obertures i rumb als 43 milions de facturació
Amb tot, la companyia preveu créixer al mercat nacional amb 21 noves obertures de botigues pròpies, franquícies i córners a El Corte Inglés; i arribar a tot Europa a través de l'arrencada del seu e-shop a altres països, de la inclusió en altres marketplaces i de nous socis comercials en països estratègics per al canal multimarca. El canal de venda en línia és el que més ha crescut, amb un augment del 120% respecte a 2021; el creixement del canal multimarca ha estat del 92%, i a través del canal retail (botigues pròpies, franquícies i córners d'El Corte Inglés) la companyia ha facturat un 84% més.
Lola Casademunt aposta per l'internacional
El CEO de Lola Casademunt, Paco Sánchez, ha apuntat que els resultats obtinguts el 2022 han superat expectatives, i els atribueix a "la professionalització de la companyia des de 2020, el projecte de reposicionament de la marca, així com el procés d'expansió nacional i internacional," que va començar el 2021. "Som al camí que Lola Casademunt s'estableixi com una companyia internacional. Per a nosaltres, l'objectiu és continuar consolidant-nos a Espanya, alhora que continuar creixent en quota de mercat als països estrangers en els quals ja hem entrat, i entrar a nous països europeus i fora d'Europa. Una estratègia de creixement que ens hem marcat per a aquest 2023 i que ve acompanyada per altres palanques clau per a la companyia, com és el nostre projecte de responsabilitat social corporativa, Lola Loves Life, per continuar fent passos en ferm en matèria de sostenibilitat amb les nostres col·leccions o contribuint a la millora de la situació de persones vulnerables; així com continuar apostant per estratègies de màrqueting i comunicació que ens impulsin cada vegada més", ha afegit Paco Sánchez.
A Espanya, Lola Casademunt compta amb 18 botigues pròpies i quatre franquícies. A més, el negoci compta amb més de 30 córners a El Corte Inglés i més de 1.300 punts de venda multimarca. Lola Casademunt és una empresa de moda i accessoris femenina d'origen familiar fundada el 1981 en Cardedeu (Barcelona). Actualment i des de 2018 està dirigida per Maite Casademunt, directora creativa de les col·leccions.