El distribuïdor d'olis essencials i productes aromàtics Lluch Essence, ubicat al Prat de Llobregat (Barcelona), va registrar unes vendes de 140,3 milions d'euros al tancament del 2024, amb un increment anual del 29%. La firma, propietat de la família Lluch, atribueix el creixement accelerat dels ingressos a l'augment de l'estoc de matèries primeres -que passa dels 3 milions de referències-, que ha permès reduir els terminis d'entrega als clients i incrementar l'activitat del negoci. El balanç del 2024 s'ha saldat amb un resultat d'explotació de 8,2 milions d'euros, molt per sobre dels 3,6 milions registrats el 2023, resultant com a benefici net la xifra de 6,3 milions, segons les dades dipositades al Registre Mercantil.
La implementació d'aquesta estratègia per a "un creixement orgànic internacional consolidat i l'augment de la quota de mercat" en les àrees d'influència de la companyia ha pal·liat l'impacte dels riscos que afecten el sector químic, en conjunt. Entre els quals destaquen les grans fluctuacions en els preus de les matèries primeres, els costos de transport i els tipus de canvi de divises. Aspectes importants per a Lluch Essence, que comercialitza en els cinc continents i serveix a més de 850 clients al món. La plantilla s'eleva a més de 170 empleats i posseeix filials a Colòmbia, Singapur i Mèxic, que està potenciant per incrementar la seva quota de mercat.
Donats els resultats obtinguts, la companyia que dirigeixen Sofia i Eva Lluch -representants de la tercera generació- ha continuat amb aquestes noves polítiques en el que portem de 2025, un exercici per al qual preveu un nou augment de les vendes, sense deixar de banda que persisteixen els conflictes internacionals, la constant variació dels costos de les matèries primeres i del transport i que, a més, hi ha distorsions en els mercats a causa de la tensió aranzelària provocada per les polítiques comercials dels Estats Units. Per això, entre altres mesures, ha reforçat la seva àrea comercial -en especial per a Llatinoamèrica i Àsia-, la fabricació per a tercers sota contracte i els serveis al client. Així mateix, la companyia ha informat de la creació d'un comitè d'innovació per ser proactius en la recerca de noves oportunitats de negoci, per seguir amb l'expansió i la internacionalització.
La companyia, amb 84 anys de trajectòria empresarial, posseeix un extens catàleg de fragàncies i aromes, "un dels més grans del món", destaquen. A la gamma s'hi troben tant productes orgànics com naturals, aromes sintètics i neutralitzadors. Actualment, té la fabricació distribuïda en dues plantes de producció independents, una per a aromes, que produeix exclusivament aromes per a aliments i pinsos, i una altra per a fragàncies, dedicada a aplicacions de perfumeria i cosmètica.
Durant l'exercici 2024, Lluch Essence ha mantingut la tendència d'anys anteriors pel que fa a les inversions en recerca i desenvolupament. "Aquest enfocament continuat en R+D reflecteix el compromís de l'empresa amb la innovació i la millora constant dels seus productes i serveis, assegurant la seva competitivitat en el mercat i la seva capacitat per respondre a les demandes i necessitats dels seus clients", argumenta la companyia. Així mateix, el 2025, ha continuat amb la millora de processos mitjançant una sèrie d'inversions en tecnologia, amb l'objectiu de reforçar el seu creixement estratègic i sostenible. Això inclou la implementació d'automatització en els seus processos, millores en la conciliació laboral, afavorint el teletreball, i promovent l'agilitat i flexibilitat en el servei.
