Línia Directa ha pagat la seva plantilla, composta per gairebé 2.500 persones, una paga extra per combatre la inflació durant el primer semestre. En concret, la companyia d'assegurances ha abonat a cada empleat (menys als directius) un 1% de sou addicional, sent el mínim de 300 euros, segons ha revelat aquest divendres Patricia Ayuela, consellera delegada de la companyia.
Unespa, la patronal de les assegurances, es reuneix dilluns amb els sindicats del sector per continuar negociant millores al conveni col·lectiu, entre elles, salarials. Però la CEO de Línia Directa destacava durant la presentació de resultats que els seus treballadors ja s'estan beneficiant d'algunes mesures, com aquesta paga extra, a més d'altres "avantatges addicionals", els quals no ha volgut comentar. Tot i així, Ayuela ha valorat positivament que es millori el conveni col·lectiu. "El que es tanqui estarà bé".
La banca i els sindicats van fer el mateix a finals de 2022. L'AEB, que representa entitats com Santander o BBVA, i CECA, que engloba CaixaBank i Unicaja, van pactar amb els sindicats pujades salarials -mitjançant conveni- de fins i tot 4,5% per a aquest 2023. Tot i així, algunes entitats van fer millores sobre els convenis, com ha fet ara Línia Directa. Una d'elles va ser Bankinter, fins fa dos anys matriu d'aquesta companyia d'assegurances.
El banc que dirigeix María Dolores Dancausa va donar una paga extra de 1.000 euros a cada empleat, com va avançar aquest mitjà; L'extra de Línia Directa, no ha elevat les despeses del grup, que, de fet, han baixat en el primer semestre de l'any un 4% en comparació amb el 2022. Ayuela recordava que han posat en marxa un estricte pla d'eficiència que és està permetent reduir les despeses. Així, la companyia va tancar juny amb una ràtio de despeses del 19,7%, un dels millors del sector.
Però el control de despeses no li ha servit per salvar els comptes, ja que Línia Directa ha reportat pèrdues per segon trimestre consecutiu. En total, els números vermells ascendeixen a 15,5 milions d'euros en el període gener- juny, davant un benefici proper als 50 milions d'euros l'any passat. "Els resultats del primer semestre són fruit d'una situació conjuntural i de les decisions necessàries que estem prenent per sortir més reforçats que mai quan canviï el cicle i poder competir amb el mercat".
En aquest sentit, la CEO recordava que la prioritat de la companyia asseguradora per a 2023 "és recuperar el marge tècnic, augmentar l'eficiència i impulsar el creixement rendible". Això significa ajustar les primes al risc de cada client i endurir la subscripció. Però traslladar aquestes mesures al compte de resultats porta temps, explicava. "Les anirem veient progressivament".
Ayuela no ha volgut revelar quant n'han pujat de mitja les primes als clients, malgrat que la hi ha preguntat amb insistència en la roda de premsa de resultats. "No puc donar un percentatge exacte, depèn del risc de cada client. El que estem fent és el que vam dir que anàvem a fer, ajustar primes de manera individual a cada client segons el risc que suposa per a la companyia, a alguns li hem pujat les primes i a d'altres li han baixat".
Quant al resultat, tampoc no s'ha atrevit a dir quan tornaran a beneficis. "No puc donar una projecció de resultats de la companyia ni un guidance. Però estem prenent les decisions necessàries perquè Línia Directa surti reforçada d'aquesta conjuntura". La consellera delegada recordava que ja havien anunciat que l'any 2023 "anava a ser molt difícil", però estan aplicant un pla "que té sentit" i els portarà de nou al camí del creixement.