La cadena de supermercats Lidl obre aquest mes de febrer cinc botigues a Andalusia, el País Valencià i Castella-la Manxa, després d'invertir fins a 25 milions d'euros i crear més de 90 nous llocs de treball estables. En la seva filosofia habitual, Lidl combinarà l'oferta de productes frescos i múltiples articles de nevera amb una oferta, cada cop més extensa, de referències regionals, exclusius productes de basar i setmanes temàtiques periòdiques d'alimentació internacional. Aquests són els nous punts de venda:

Jerez de la Frontera (Cadis)

Lidl va obrir el 2 de febrer passat les portes d'un nou establiment a Jerez de la Frontera (Avda. Reina Sofia, s/n –cantonada amb C/ Cañada Miraflores–). Aquest compta amb més de 1.400 metres quadrats de sala de vendes i al voltant de 150 places d'aparcament per facilitar al màxim les compres dels seus clients.

Màlaga (Màlaga)

Lidl sumarà el proper 9 de febrer una nova botiga a Màlaga capital (Ctra. de Coín, 47 –Pol. Ind. L'Álamo–). Aquesta posarà més de 1.400 metres quadrats de sala de vendes i 90 places d'aparcament a disposició dels seus clients.

Alacant (Alacant)

La cadena de supermercats estrenarà el proper 16 de febrer un punt de venda a Alacant capital (C/ del Riu Muni, s/n –al costat del centre comercial Puerta de Alicante–). Aquest oferirà més de 1.400 metres quadrats de sala de vendes i al voltant de 110 places d'aparcament als seus clients.

Huércal-Overa (Almeria)

Lidl posarà en marxa el proper 23 de febrer un nou establiment a la localitat de Huércal-Overa (Avda. La Molineta, 1). Aquest substituirà l'espai comercial amb què l'empresa comptava prèviament a la zona i disposarà d0uns 1.400 metres quadrats de sala de vendes i més de 120 places d'aparcament per aportar una millor experiència de compra als seus clients.

Quintanar del Orden (Toledo)

Lidl inaugurarà també el proper 23 de febrer una botiga al municipi toledà de Quintanar del Orden (Avda. del IV Centenario, 36). Entre aquestes noves instal·lacions hi ha més de 1.400 metres quadrats de sala de vendes i prop de 160 places d'aparcament

Més enllà d'això, Lidl ja va obrir les portes el mes de gener passat d'un nou punt de venda a la Comunitat de Madrid (Alcalá de Henares). En aquest cas, la companyia va arribar a invertir més de 4 milions d'euros i crear 30 nous llocs de treball estables. La cadena de supermercats continua desplegant així el seu pla d'expansió nacional, al qual preveu donar continuïtat amb l'obertura de més botigues i l'ampliació de les infraestructures logístiques actuals. Lidl a Espanya supera avui dia els 7.000 milions d'euros anuals aportats al PIB (un 0,65% del total nacional) i els 150.000 llocs de treball directes, indirectes i induïts generats (un 0,76% del total nacional), segons dades de la consultora PwC. En el seu objectiu per consolidar-se com una de les principals companyies generadores de riquesa i llocs de treball a tot el país, Lidl ha aconseguit incrementar fins a un 50% el seu impacte sobre el PIB i l'ocupació nacional només en el període 2016-2021.

Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l'alemanya Lidl Stiftung, companyia integrada al Grup Schwarz, el quart operador mundial en l'àmbit de la distribució alimentària. Actualment, Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i és present en una trentena de països al món, amb una estructura de més de 12.000 establiments i més de 200 centres logístics i amb una plantilla de més de 360.000 persones.

Per quota de mercat

No obstant, a Espanya el lideratge és per a Mercadona. El considerat com a Top3 de la distribució espanyola ha tornat a guanyar quota de mercat. Mercadona, que segueix sent líder, presenta indicis de millora, tot i que no ha recuperat encara per complet el punt de quota que va perdre durant la pandèmia, situant-se actualment en el 24,8%, segons el Rànquing 2021 elaborat per Kantar Worldpanel. En segon lloc, manté la seva posició Carrefour, que ha vist augmentat el percentatge de la seva quota en 0,7 punts versus l'any anterior, fins a assolir el 9%.

En aquest cas, l'adquisició recent de Supersol i el desenvolupament de l'ecommerce li han permès incentivar el comprador multicanal. I precisament Lidl s'ha consolidat com la tercera cadena en quota, amb el 6,7%, augmentant 0,8 punts respecte a l'any anterior. Aconsegueix guanyar compradors i, a més, aquests són cada vegada més habituals a la cadena. En aquest sentit, la capacitat d'arribar al comprador i personalitzar l'oferta a través de Lidl Plus té un paper fonamental, assenyala la consultora.

En paral·lel, el creixement de la facturació d'aquestes firmes respon a l'alça dels preus dels productes. El 2022 va ser un exercici marcat per la contínua escalada dels costos dels aliments, una cosa que ha afavorit que la facturació de les grans cadenes de supermercats creixi. Malgrat això, precisament per frenar l'impacte de la inflació a la cistella de la compra dels espanyols, el Govern d'Espanya ha aprovat un reial decret en el qual suprimeix temporalment l'IVA als aliments bàsics.