L'empresa catalana Tecnotramit, que es dedica a la gestió de patrimoni immobiliari d'empreses i fons d'inversió que va facturar 39 milions d'euros el 2024, estudia "integrar-se en una empresa més gran" per tal de créixer i "afrontar els reptes de futur". Ho ha explicat el seu CEO, Vicenç Hernández Reche, a ON ECONOMIA. Ho faran per "afrontar els reptes de futur" i assegura que es tracta d'una posició cada cop més comuna en el sector immobiliari, ja que cal dimensió per competir en un mercat molt mogut com és l'immobiliari. 

"Hi ha un procés de repensar el sector perquè molts servicers es queden sense producte. I en aquest canvi de model, hi haurà integracions corporatives, algunes verticals i d'altres horitzontals. Nosaltres fa dos anys que estudiem com ser més eficients i valorem diferents operacions per integrar-nos, idealment en una empresa més gran, i així poder créixer", relata Hernández Reche, que no descarta també "comprar algunes empreses" més petites. 

"És una tendència no només del nostre sector. En molts sectors, empreses petites s'adonen que soles no poden fer res i busquen aquesta opció, davant una incertesa geopolítica que no ajuda. I un dels problemes de l'empresa catalana és que necessita augmentar la seva mida", aprofundeix Reche. "No són converses fàcils, són complexes, i sempre és difícil trobar el preu i trobar el moment", afegeix. 

Un cop aconsegueixin aquesta venda de capital, que esperen fer mantenint la identitat, estudien aterrar al mercat llatinoamericà (amb especial interès en Equador, Colòmbia i Xile) i a l'irlandès. Ho farien, ja integrats en la nova empresa, a partir del creixement inorgànic, aclareix el directiu, que té accions en l'empresa i també una de pròpia, Invervis, a més de ser president de la Comissió d'Habitatge de la Cambra de Barcelona.

Creada l'any 2001 a Barcelona, Tecnotramit va viure el seu gran moment de creixement l'any 2012, quan va passar de facturar 913.000 euros a 14,7 milions, amb uns beneficis de 219.650 aleshores. "Després de la crisi immobiliària, els prestadors de servei ens vam quedar amb part de la cartera d'immobles dels bancs i això ens va permetre noves vies de negoci", explica González Reche

Abans de la pandèmia, l'any 2019, ja facturaven 31 milions i el 2023 van fer un salt als 36 que els fa estar prop dels 40 avui. Els beneficis van ser de 458.000 l'any 2023 i de 254.000 el passat 2024. 

L'activitat majoritària de Tecnotramit, tot i la seva diversificació, és la de la gestió d'immobles, amb 95.766 realitzats fins ara. Expedients hipotecaris (45.740), taxacions (22.540), vendes al retail (5.839) i vendes a promotors (1.371) completen l'activitat de negoci. "Al principi portàvem només una part del procés i amb el pas dels anys, ens hem encarregat de tota la cadena de valor de la gestió hipotecària per a entitats financeres. Però el gran salt va venir arran de la crisi, quan totes les entitats van confiar el patrimoni immobiliari a empreses de servei, com les nostres", ha explicat Hernández Reche. "Som com un gran administrador de finques", resumeix.