L'aerolínia Iberia llança una nova eina, 'Iberia GPT', que permet a l'usuari planificar els seus viatges en funció del pressupost, la destinació que prefereix o el nombre de dies que pot anar-se'n de vacances. Es tracta d'un assistent conversacional integrat amb ChatGPT que està pensat com un espai d'exploració per a les persones que busquen inspiració o necessiten orientació per trobar les opcions que s'ajustin als seus interessos.

La companyia aèria l'ha presentat aquest dimecres en el marc del South Summit 2025, un de els encontres clau d'innovació i emprenedoria a Europa, on ha explicat que aquest nou canal "reforça la trajectòria de Iberia en l'exploració de nous canals digitals innovadors", com ja va fer el 2019 amb el canal d'atenció per WhatsApp, "i consolida el seu compromís per explorar noves vies de comunicació i mantenir-se a l'avantguarda en innovació tecnològica i experiència del client".

Però a diferència d'altres canals, Iberia GPT està orientat a la fase inicial del viatge. La companyia destaca que és una eina pionera, ja que no ho ofereix cap altra aerolínia. El nou canal està basat en intel·ligència artificial i estarà disponible des d'avui en la GPT Store de OpenAI. És a dir, ho poden provar els qui ja tinguin un compte en Xat GPT buscant el nom de l'aerolínia o "Iberia GPT" en 'Explora GPTs'.

Entre les seves funcionalitats s'inclouen, la recerca flexible de vols, amb marges de fins a cinc dies abans o després de les dates seleccionades. Però també el suggeriment de destinacions globals, regionals o específiques, adaptades als interessos del viatger. A més, Iberia GPT pot fer recomanacions segons el pressupost màxim del viatger, la qual cosa l'ajudarà a trobar les millors opcions dins d'un límit econòmic. I permetrà reservar viatges multidestinació, per planificar rutes amb diverses parades de forma senzilla.

El director d'Innovació de Iberia, Nacho Tovar, destaca que amb Iberia GPT fan un pas més en el seu objectiu de facilitar al client la planificació dels seus viatges des de la fase més inicial d'inspiració i descobriment. "Aquesta iniciativa reflecteix el compromís de Iberia per la innovació i per continuar avançant en millorar l'experiència de client".