El grup ACS, a través de la seva filial alemanya Hochtief, ha firmat al costat dels seus socis el contracte per ampliar diverses autopistes als Països Baixos, un projecte que es van adjudicar el 2020 per 1.200 milions d'euros al canvi de llavors i que a causa de recursos judicials encara no ha arrencat. Després d'aquest pas, l'inici de les obres està previst per al gener de 2026, segons ha apuntat la constructora alemanya en un comunicat.

Per donar continuïtat a aquest projecte, l'agència del govern neerlandès responsable del disseny, construcció, gestió i manteniment de les principals infraestructures del país, Rijkswaterstaat, ha firmat aquesta setmana el contracte amb les companyies Hochtief (40%), John Laing (40%), Dura Vermeer (10%) i Besix (10%). El consorci s'encarregarà, a la zona d'Arnhem, d'ampliar la A15 en dotze quilòmetres i també la A12 i la A15 afegint nous carrils al llarg de 23 quilòmetres.

El nou tram de la A15 i els carrils addicionals de la A12/A15 s'inauguraran a finals de 2031. Durant les obres, es construiran 45 ponts, deu interseccions i barreres acústiques addicionals. L'eix central de trànsit serà el nou pont sobre el Canal Pannerdensch, d'aproximadament 2,5 quilòmetres de longitud. La planificació, construcció i manteniment del projecte estaran a càrrec d'un consorci format per Hochtief (25%), Dura Vermeer (25 %), Besix (25%) i Van Oord (25%).

A més de la planificació i la construcció, el contracte també contempla el finançament, l'operació i el manteniment de l'autopista fins a 2051. L'aliança d'empreses es va adjudicar el contracte inicialment el gener de 2020. Llavors, s'estimava que els treballs comencessin a finals d'aquell any i que les noves ampliacions de les autopistes s'obrissin al trànsit a finals de 2024.

Tanmateix, a causa dels recursos presentats davant del Tribunal Suprem Administratiu, les obres encara no han pogut començar.