El grup de mobles i decoració sostenibles Hannun ultima la seva segona adquisició, en menys d'un any, amb compra del 51% del capital del dissenyador i fabricant danès de mobles minimalistes, We do Wood. L'operació, que es tancarà en els dos pròxims mesos, fixa el pagament de 273.000 euros per exercir la majoria del capital social, de manera que -segons l'acord preestablert i pendent de firmar- el 30% de l'import a pagar es diferirà per un període d'un any. L'esmentada oferta també contempla la possibilitat d'Hannun de comprar el 49% restant en el futur, basant-se en un múltiple d'Ebitda que encara no ha estat anunciat, segons asseguren en un comunicat difós aquest divendres. L'operació també preveu l'atribució d'un paquet d'accions d'Hannun a la direcció de We do Wood, com a part d'un pla de recompra d'accions d'Hannun, pendent de la seva formalització i aprovació. Hannun és present al mercat de capitals cotitzant en el BME Growth.

We do Wood aportarà a la firma de Matadepera (Barcelona) uns ingressos anuals de 880.000 euros, amb resultat operatiu després d'impostos proper als 70.000 euros. En l'actualitat, el negoci de venda online d'Hannun ascendeix 6,3 milions d'euros anuals. We do Wood, fundada el 2011 i amb seu en Aarhaus, és propietat dels seus fundadors i directius Klaus Jorlet i Søren Andersen. La marca està centrada en canal de distribució a través de tercers, principalment a Alemanya i Dinamarca, i de la seva aliança amb Hannun espera desenvolupar la venda directa al client final en el conjunt dels mercats europeus. Els seus productes es produeixen amb materials ecològics com les coles sense formol, pintures a l'aigua i eviten l'ús de materials tòxics implementant altres tècniques com la carbonització i l'oxidació. El catàleg està compost per 23 productes i més de 150 referències amb dissenys made in Dinamarca, creats per dissenyadors locals.

L'entrada directa al mercat danès i el seu potencial d'expansió als restants països europeus forma part de l'estratègia de creixement inorgànic que Hannun va iniciar a finals de l'any passat amb l'adquisició d'Artesta, per mig milió d'euros. L'empresa de venda online de làmines decoratives Artesta, amb presència al Regne Unit, compte amb una cartera de més de 35.000 clients, dels quals més de 10.000 procedeixen de fora d'Espanya. La plataforma ofereix més de 8.000 referències i rep més de cinc milions de visites al seu web. Segons Hannun, des de la seva incorporació, Artesta està experimentant un creixement orgànic superior al 40%.

Respecte a la compra de We do Wood, el cofundador d'Hannun, Joan Álvarez, considera que "aquesta operació contempla l'increment al nostre catàleg de productes, amb l'oferta d'articles exclusius de disseny nòrdic i l'expansió geogràfica a Escandinàvia i Dinamarca per continuar consolidant la nostra rendibilitat i el lideratge del grup en el seu segment en l'àmbit Europeu". Per la seva part, segons resa el mateix comunicat, Klaus Jorlet, propietari de We do Wood afirma que gràcies a l'acord amb Hannun podran reforçar el servei als seus clients "mitjançant el desenvolupament d'un canal de vendes online i augmentar els marges en el cost de producció."

En una recent entrevista concedida a ON ECONOMIA, Álvarez ja exposava que "estem a la recerca de partners per donar producció fora d'Espanya, això ens obre un ventall de possibilitats i ser més competitius amb els preus". La firma genera el 47% de les seves vendes online fora d'Espanya.