El grup farmacèutic Grifols ha efectuat una operació per facilitar el refinançament dels venciments del 2027. Per cobrir-los, Grifols ha llançat un nou préstec sènior garantit a llarg termini (Term Loan B) d'aproximadament 3.000 milions d'euros

Aquesta operació, que inclou tant el préstec sènior garantit tipus Term Loan B (TLB) com els bons sènior garantits ja existents, "reforça la seva estructura de capital i consolida la seva sòlida posició en els mercats de crèdit, malgrat un entorn de mercat complex", segons ha informat l'empresa en un comunicat aquest dimecres. El nou préstec sènior garantit a llarg termini (Term Loan B) amplia significativament els ja existents, amb un venciment a set anys i un preu més ajustat que en el llançament inicial.

Els fons obtinguts es destinaran, al voltant de la data de tancament de l'operació, a refinançar els venciments existents de TLB previstos per al 2027 i a amortitzar íntegrament 740 milions d'euros en bons sènior garantits amb venciment també el 2027, cosa que contribuirà a simplificar i estendre el perfil de venciments del deute de la companyia.

La transacció ha comptat amb "una sòlida demanda institucional", la qual cosa ha permès augmentar tant el tram denominat en dòlars com el denominat en euros fins a un volum total equivalent a uns 3.000 milions d'euros. En aquest sentit, el tram en euros es va estendre a 1.250 milions des d'un objectiu inicial de 500 milions.

Reduir el cost dels interessos en efectiu

El director financer de Grifols, Rahul Srinivasan, ha dit que "la resposta aclaparadorament positiva dels inversors en TLB valida de forma contundent els sòlids i defensius fonamentals" de Grifols, i que això ha facilitat l'acceleració dels plans de refinançament de la companyia. Ha afegit que la companyia està molt centrada a reduir el cost dels interessos en efectiu i en "poder actualitzar el mercat en el seu degut moment".

El TLB en dòlars estatunidencs, que emetrà Grifols International Services USA Inc., es va fixar en SOFR +250 punts bàsics, amb un OID de 99,25, mentre que el tram en euros es va establir en l'euríbor + 300 punts bàsics, amb un OID de 99,75.

Crèdit revolving

Després de la finalització del TLB, també entrarà en vigor la línia de crèdit revolving (RCF), "significativament ampliada", per un import equivalent a 1.750 milions d'euros (uns 2.000 milions de dòlars). Aquesta línia de crèdit va doblar l'anterior, de 938 milions de dòlars, i va millorar els seus venciments amb 6,5 anys, per reforçar més la flexibilitat financera i el balanç de Grifols.

L'operació de refinançament tancada aquest dimecres amb el préstec sènior garantit a llarg termini (Term Loan B) ha estat recolzada per un ampli sindicat d'entitats financeres internacionals, entre elles BofA, JPMorgan, DNB, Santander, Citi, Commerzbank, Deutsche Bank, Goldman Sachs, HSBC, Helaba, UBS i ING, que han actuat com a coordinadors principals i 'bookrunners', amb Nomura com a 'co-manager'. Grifols ha comptat amb l'assessorament jurídic d'Osborne Clarke, Proskauer Rose LLP i Milbank LLP.

Les qualificacions creditícies de la companyia se situen en B1 / BB- / BB- corporatiu i en Ba3 / BB- / BB+ per al finançament, reflectint l'evolució del seu perfil financer en la fase actual d'execució del seu pla estratègic.