El CEO interí de Seat i Cupra, Markus Haupt, preveu que la firma assoleixi el milió de vendes abans de 2026, amb set anys d'història, i considera "clau" per a l'estratègia de creixement el llançament del Cupra Raval, primer elèctric urbà de Grup Volkswagen que començarà a fabricar-se a Martorell (Barcelona) en el primer trimestre de 2026.

Ho ha dit en una entrevista a Europa Press en el marc de l'IAA Mobility Summit 2025, que se celebra del 8 al 14 de setembre en el Messe München de Munic (Alemanya), on han presentat un Cupra Raval camuflat i el 'Cupra Tindaya showcar'.

"L'arribada del cotxe elèctric suposa una transformació tecnològica per a la nostra fàbrica amb instal·lacions de producció completament noves, amb automatitzacions, amb intel·ligència artificial, i molt més que això", ha detallat Haupt.

També ha destacat el projecte 'Future: Fast Forward', liderat per Seat i amb una inversió de 10.000 milions d'euros per transformar Espanya en un 'hub' europeu de l'electromobilitat, en col·laboració amb més de 50 socis.

"És molt més que un projecte automobilístic, ja que és la inversió industrial més important feta en la història d'Espanya. D'aquests 10.000 milions, 3.000 van directes i invertits en Seat, més 300 que estem invertint a la fàbrica d'acoblament de bateries", ha puntualitzat Haupt.

Fàbrica de bateries

L'objectiu d'aquest projecte és electrificar les fàbriques de Martorell i Pamplona per fabricar cotxes de diferents marques de Grup Volkswagen i la creació d'un ecosistema de bateries per a cotxes elèctrics a Espanya.

En aquest sentit, destaca la nova fàbrica de bateries a Martorell, que està previst que suposi la creació de 500 llocs de treball: "A nivell d'infraestructura la construcció està acabada i estem posant a punt les línies que fabricaran les bateries", ha apuntat Haupt.

Programa de formació

Ha afegit que paral·lelament s'ha creat el programa de formació "més ambiciós de la història" de Seat i Cupra, amb més de 600.000 hores de formació.

"Mai no hi ha hagut un programa semblant i tot això va perfectament lligat als 'timings' del projecte", ha subratllat el CEO interí de Seat i Cupra.