La històrica paperera Gomà-Camps ha venut la divisió de productes de consum al grup portuguès The Navigator, per 85 milions d’euros. L’operació inclou la totalitat del capital de l'empresa Goma-Camps Consumer SLU, que disposa d’una planta productiva a Ejea de los Caballeros (Saragossa) i de la subsidiària Gomà-Camps France SAS. La firma portuguesa espera potenciar la seva quota de mercat a Espanya i França amb l’explotació d’aquest nou negoci.

El grup Gomà-Camps preveu, malgrat aquesta venda, preveu "seguir reforçant la seva posició de lideratge al mercat professional a la península Ibèrica i al mercat de venda de bobines a escala internacional, potenciant la venda de tissú reciclat, desenvolupant importants projectes de digitalització, sostenibilitat i economia circular per incrementar la diferenciació i competitivitat al mercat", segons ha informat la companyia.

Fins ara, mitjançant l'empresa Gomà-Camps Consumer situada a Ejea de los Caballeros, el grup comercialitzava productes per a la llar mitjançant aquesta divisió de gran consum -higiènics, cuina, tovallons, mocadors-, fabricant la seva marca Mytissue i Ilusion per a la decoració de la llar, així com marques per a la gran distribució.

En el negoci adreçat a la indústria i el sector professional, Gomà-Camps fabrica bobines de paper per a empreses transformadores, bàsicament en dos formats: grans bobines que després es transformen en producte acabat, i el bobinat més petit per ser utilitzat en màquines per fabricar productes com tovallons o mocadors. També fabrica bobines de fibra verge, bobines reciclades i bobines de color.

El grup català Gomà-Camps, amb seu central i factoria a La Riba (Tarragona), és una companyia de capital familiar amb 260 anys d’història. La fàbrica de bobines per al mercat professional es troba a Vilaverd (Tarragona) i el magatzem logístic a Valls. Abans de la desinversió, la plantilla total era de 450 treballadors, uns 150 pertanyen a la factoria d'Ejea de los Caballeros. L’any passat, amb totes les línies de negoci, la facturació estava entorn dels 200 milions d’euros, amb una capacitat de producció de paper tissú de 90.000 tones i 100.000 tones de producte acabat.

Gomà Camps oficinas La Riba
Oficines centrals de Gomà-Camps, a La Riba (Tarragona). | GOMÀ-CAMPS

Per la seva part, després d'aquesta adquisició, The Navigator Group es reforça com el segon major productor ibèric de tissú, amb una capacitat de producció anual de 165.000 tones, i calcula que facturarà uns 300 milions d'euros a l'any amb la venda de productes de paper tissú d’alta qualitat. Aquesta xifra se sumarà a les vendes globals del grup portuguès que s’aproximen als 1.596 milions d’euros, amb dades de 2021. La companyia és el tercer exportador de Portugal i el generador més gran de valor afegit nacional -segons informació facilitada per la mateixa firma-, que representa aproximadament l'1% del PIB nacional, aproximadament el 2,4% de les exportacions nacionals de béns, i més de 30.000 llocs de treball directes, indirectes i induïts. Més del 90% dels productes del grup es venen als mercats exteriors i estan destinats a aproximadament 130 països.

The Navigator destaca que l'adquisició de GC Consumer és complementària a l'activitat que actualment desenvolupa tant des del punt de vista industrial com comercial. El grup lusità pretén continuar amb l'activitat que fins ara ha desenvolupat GC Consumer i incorporar-hi l'ampli coneixement, el talent i la llarga experiència dels seus professionals, explorant oportunitats que reforcin el posicionament de l'operació conjunta al mercat mundial.

En els últims anys, Navigator ha estat treballant en un univers de productes innovadors i diferenciadors, com Aquactive, AirsenseTM i Calorie Control, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats dels consumidors i professionals, ajudant a millorar la higiene diària i la cura del benestar. En aquest sentit, la companyia va expressar en un comunicat que “en aquest camí d'innovació i diferenciació s'uneix ara l'actitud de l'avantguarda de GC Consumer”, que li permetrà continuar explorant noves oportunitats de negocis.