The Goldman Sachs puja posicions a l'Ibex-35. El banc d'inversió nord-americà s'ha reforçat aquesta setmana en el capital de tres cotitzades: Indra, el BBVA i Grifols, on les seves inversions ja valen 5.000 milions d'euros i s'ha convertit en accionista de referència de cadascuna d'elles.
El moviment a Indra es produeix en un moment clau marcat per la successió en la presidència de l'entitat, ara en mans d'Ángel Simón. I davant la possibilitat que la tecnològica culmini finalment l'operació truncada amb EM&E.
També és estratègic al BBVA, que precisament aquest divendres paga als seus accionistes un dividend de 60 cèntims d'euro bruts per acció amb càrrec als resultats de 2025. Igual que Grifols, on a més puja la seva posició per tercera vegada en un mes, coincidint amb l'anunci de la catalana de treure a Borsa el seu negoci de Biopharma als Estats Units.
Després de les últimes operacions registrades a la CNMV, The Goldman Sachs ha assolit el 10,8% del capital d'Indra des del 8,5% anterior, cosa que el posiciona com el quart accionista més gran després de la Sepi, els germans Escribano —que operen a través de la societat Advanced Engineering and Manufacturing— i JPMorgan. Les seves accions ja assoleixen un valor proper als 1.000 milions d'euros.
Goldman Sachs escala al 10,8% en Indra
El moviment s'efectua després que el Govern espanyol precipitara la sortida del ja expresident Ángel Escribano per poder activar la fusió per absorció amb els germans Escribano (EM&E), una operació que ja s'està estudiant de nou.
D'altra banda, el banc d'inversió estatunidenc ha assolit el 3,5% del capital del BBVA des del 2,9% que tenia abans, segons apareix en el registre de la CNMV que només considera rellevant un inversor quan supera el llindar del 3%. Amb aquesta pujada, del 0,6%, The Goldman Sachs es converteix en el seu tercer accionista de referència —després de BlackRock (7,15%) i Capital Research and Management Company (4,96 %)- i el valor de la seva inversió ascendeix a més de 3.800 milions d'euros.
El BBVA reparteix entre els seus accionistes aquest divendres gairebé 3.400 milions en el seu segon dividend a compte dels resultats del 2025. El primer tram el va abonar al novembre i en total el banc distribuirà 5.249 milions, una xifra rècord.
Així mateix, la gestora amb seu a Nova York ha realitzat també aquesta setmana una operació per millorar la seva posició a Grifols, on ara assoleix el 3,5% del capital. Es tracta de la tercera compra en un mes. A principis de març declarava un 0,17%, però va pujar al 3,07%, després al 3,36% i ara ha sumat aquest altre 0,6%.
La tercera compra en un mes a Grifols
Aquest últim moviment de Goldman Sachs valora la seva posició en més de 135 milions d'euros i el situa com el seu cinquè inversor més gran per darrere de la família Grifols (que controla l'entitat a través de diverses societats) i BlackRock.
Precisament aquest mes d'abril altres fons i bancs d'inversió han millorat la seva posició a Grifols. És el cas de Bank of America, que declara ara un 3,272% en el capital de la farmacèutica enfront del 2,989% que tenia abans de començar el mes d'abril. I Fidelity, que ha registrat dos moviments, un a finals de març i un altre aquesta mateixa setmana, en els quals ha passat del 0,58% a l'1,07%, per pujar després a l'1,026%.