L'empresa de repartiment a domicili Glovo ha formalitzat la contractació d'una part dels seus repartidors, atenent les sentències judicials sobre falsa contractació d'autònoms. El mes de juny, després d'enviar la proposta per formalitzar la contractació als 34.000 repartidors autònoms que la companyia té a Espanya, s'han realitzat ja 14.000 contractes.

El canvi de model laboral, que Glovo va anunciar el mes de desembre passat, no implica canvi de les condicions laborals. Quan va avançar la seva intenció de modificar el seu model, Glovo va recalcar que la nova manera d'operar no afectarà la disponibilitat dels repartidors, que faran lliuraments "en qualsevol moment del dia". Per la qual cosa, aquells repartidors que han acceptat la contractació continuen operant de la "forma habitual" a les més de 900 ciutats en les quals ja estaven repartint, ha detallat la companyia aquest dimarts.

En espera de finalitzar tot el procés, Glovo es reserva el dret de treballar amb flotes d'altres empreses subcontractades en aquelles ciutats en les quals no posseeixi prou plantilla. Aquest és un model habitual en altres plataformes de repartiment i que Glovo ja ha estat posant a prova en els últims mesos, segons assegura. L'empresa, fundada en Barcelona el 2015 i pertanyent al grup alemany Delivery Hero, assegura que vetllarà perquè els riders que treballin per a aquestes flotes estiguin vinculats a elles a través d'un contracte.

Contractar repartidors externs

Des del sindicat UGT es mostren contarios. Fernando García, repartidor i membre del sindicat, es mostra així mateix contrari al model de flotes subcontractades, encara que assegura que Glovo està en procés de "reabsorbir" repartidors que fins ara treballaven en companyies externes. A alguns riders d'aquestes flotes, la companyia els ha ofert un contracte que conserva la seva antiguitat, afirma García. "No volem subcontractes", afirma el repartidor, que, tanmateix, assenyala que l'empresa els ha traslladat que són una eina "provisional, durant el procés de transformació, per tenir una mica de marge i que no hi hagi caigudes en el servei".

Des del sindicat UGT apunten que a Glovo hi havia fins ara uns 20.000 riders actius i afirmen que en les setmanes vinents s'ampliarà previsiblement el nombre de contractes formalitzats. Les 34.000 ofertes es corresponen al nombre de comptes que han canalitzat demanats en els últims anys, però dins d'aquesta xifra hi ha persones que ja havien abandonat l'activitat, assenyala Efe Fernando García. Entre els comptes que estaven en funcionament, la casuística també és variada: "Hi havia gent que feia cent hores a la setmana i gent que feia zero. Hi havia comptes compartits entre tres i comptes d'una sola persona", afirma.