El Grup Gallo va tancar l'exercici de 2024 amb una facturació de 226,5 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens del 3% respecte a les xifres de l'any anterior. Aquesta contracció, segons ha informat la companyia, és el reflex d'un "context desafiador" assenyalat per la persistència dels alts costos de les matèries primeres i una "major pressió competitiva per part de les marques de fabricant". Malgrat aquest escenari complex, l'empresa subratlla que ha aprofitat l'exercici per "consolidar les bases d'una etapa de creixement sostingut", amb la mirada posada en tancar el 2025 amb una estructura de costos més eficient, un catàleg de productes més accessible i l'impuls d'un ambiciós pla d'innovació. Els darrers tres anys han estat clau per a aquesta transformació.
El Grup Gallo ha destinat un total de 50,5 milions d'euros en un pla integral que abasta la innovació en nous productes, la transformació digital dels seus processos i la renovació tecnològica de les seves línies de producció. Aquesta aposta estratègica, de caràcter clarament inversor en un període complicat, busca assegurar la competitivitat de la companyia a mitjà i llarg termini.
En aquest sentit, el director general de la companyia, Néstor Nava, ha explicat que aquest esforç inversor ha permès a l'empresa "desenvolupar productes que combinen qualitat, valor nutricional i preus accessibles, sempre posant el focus en les necessitats de les famílies". La companyia posa especial èmfasi en aquest compromís amb el consumidor final, en un moment en què l'envelliment de la població i l'encariment de la cistella de la compra han canviat les pautes de consum.
2025, l'any de la recuperació de la rendibilitat
Mentre el 2024 es va caracteritzar per una pressió a la baixa en el volum de vendes, el Grup Gallo assenyala que el 2025 s'està configurant com un "any de recuperació" en termes de rendibilitat. Aquest canvi de tendència s'està aconseguint mitjançant una optimització rigorosa dels costos que, asseguren, no ha compromès en cap moment la qualitat dels productes. Gràcies a aquestes mesures, la previsió de l'empresa és recuperar el nivell de resultats que tenia el 2023.
Significativament, l'estalvi generat per aquesta major eficiència no s'ha emmagatzemat, sinó que s'ha reinvertit de manera circular en el mateix negoci. Aquests fons han alimentat, d'una banda, noves reduccions de preus per alleugerir la pressió sobre el consumidor i, de l'altra, el llançament d'una oferta comercial més innovadora i accessible, creant un cicle virtuós que la companyia espera que revisqui la demanda.
Una anàlisi detallada del comportament per categories de producte permet entendre millor l'estratègia i els resultats del Grup Gallo:
- Pasta: La categoria estrella de la companyia ha consolidat la seva competitivitat enfront de les potentíssimes marques de distribuïdor (les marques blanques de les superfícies) gràcies a una reeixida estratègia de reposicionament de preus. Aquesta jugada, que busca apropar els preus dels productes de marca als de la distribuïdora, pretén que els consumidors puguin estalviar fins a 20 milions d'euros en els pròxims anys, segons les estimacions de l'empresa, una xifra que vol evidenciar el seu compromís amb l'accessibilitat.
- Brous: És, sense dubte, la categoria de major creixement dins del grup. Des de 2023, aquesta línia de negoci ha registrat un increment espectacular del 31%. Aquest èxit no només es deu a les campanyes de màrqueting, sinó també a un model de producció circular que la companyia explota amb èxit. El model es basa en l'aprofitament de subproductes d'altres línies de fabricació, minimitzant el residu i afegint valor i sostenibilitat al procés, un factor cada vegada més valorat pels consumidors.
- Productes llestos per a menjar: En la línia de la conveniència que marca l'estil de vida actual, aquesta categoria ha experimentat un creixement constant del 4% en els darrers dos anys. Aquests productes, que s'ajusten a la demanda de solucions ràpides i saludables, representen una àrea clau per al futur i són un clar beneficiari del pla d'innovació en què ha invertit el grup.
En definitiva, el Grup Gallo presenta un relat de resistència i transformació. L'any 2024 apareix com un exercici de transició necessari, on la companyia ha prioritzat la seva reestructuració interna i l'aposta per la innovació per enfrontar-se als canvis del mercat. Ara, amb les peces recol·locades, l'empresa es llança a la conquesta del 2025 amb l'objectiu clar de recuperar els nivells de rendibilitat i reforçar la seva posició en el mercat amb una oferta més àgil, sostenible i propera al consumidor.
