Freixenet treu a la venda un vi sense alcohol ni calories i vegà
L’empresa de Sant Sadurní llança Freixenet 0,0 per adaptar-se a l’auge dels vins i caves sense alcohol
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Divendres, 18 de juliol de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

El sector del vi i el cava viu moments complexos a causa de l’auge de les begudes sense alcohol, la preferència del públic jove per altres opcions i les conseqüències de la sequera que ha afectat Catalunya els últims anys. Només li falten els aranzels per vendre als Estats Units per acabar de crear la tempesta perfecta. Per tot plegat, ha de diversificar, ampliar gamma i buscar els nínxols que s’han allunyat del seu mercat, tot adaptant-se a les seves necessitats.
És el que està fent Freixenet. El líder del cava català, ara sota control de l’alemanya Henkell, sap perfectament el que és la crisi del sector: a principis de juny, va pactar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar 154 persones, més del 20% de la seva plantilla. La lluita per omplir la copa de la gent és dura i l’afronta ampliant la seva gamma de productes sense alcohol.
Freixenet va anunciar aquest dijous el llançament d’un vi sense alcohol, baix en calories i vegà, amb el qual cobreix les necessitats d’aquelles persones que no volen consumir ni alcohol ni engreixar-se i, a més, no consumeixen productes d’origen animal. Es tracta de Freixenet 0,0 Blanc, “dissenyat per oferir una experiència única gaudint d’una copa sense necessitat de prendre alcohol i sense renunciar al sabor, l’aroma i la qualitat”, va informar en un comunicat.
La companyia que dirigeix Pedro Ferrer admet que el llançament “arriba en un moment d’auge global de la moderació en el consum i de creixement sostingut de la categoria ‘sense alcohol’”. Freixenet és líder en escumosos sense alcohol en l'àmbit nacional i internacional, segons dades d’IWSR. L’empresa de Sant Sadurní d’Anoia fa més de 15 anys que produeix caves i escumosos sense alcohol, tot i que aquest llançament és d’un vi tranquil, no d'un d'escumós.
“Aquest llançament és el resultat d’anys d’investigació, escolta al consumidor i excel·lència tècnica. Des de Freixenet apostem per una proposta sense alcohol rica en matisos i aromes, que amplia les ocasions de consum i connecta amb una nova generació de consumidors”, va assegurar Maria Chiara Marchetti, directora de Màrqueting de Grup Freixenet a Espanya.
Com es fa un vi sense alcohol i vegà
El nou vi s’elabora mitjançant un procés de desalcoholització per evaporació al buit, que “permet reduir el contingut d’etanol fins a un 0,0% vol sense comprometre la qualitat sensorial”, segons l’empresa. Un cop fet aquest procés, se li afegeixen aromes vínics naturals, cosa que permet “reconstruir el perfil aromàtic del vi original i mantenir-ne la identitat”.
Les dades indiquen que la societat té cada vegada més tendència a fugir de begudes alcohòliques. Segons estadístiques d’IWSR publicades per Freixenet, el 70% dels espanyols ja ha reduït el seu consum d’alcohol, especialment els més joves, cosa que està provocant l’auge de les begudes sense alcohol.