L'activitat de Fluidra als Estats Units no s'ha ressentit dels aranzels de Trump i això que l'empresa ja va explicar que repercutiria la pujada als preus en un mercat on té molt de pes. Al contrari, el negoci nord-americà és el que més ha crescut per a la companyia catalana cotitzada de piscines, un 13% en el tercer trimestre i un 9% entre el gener i el setembre. Ha sigut el principal escenari d'un augment de la facturació global del 6,6% entre gener i setembre fins als 1.724 milions, que han disparat els beneficis un 33% fins a arribar als 163 milions en els primers nou mesos de l'any.
L'augment dels beneficis es deu a "menors despeses de reestructuració, fusions, adquisicions i integració", ha informat la companyia en un comunicat en el qual reconeix que ha compensat l'efecte dels aranzels "mitjançant palanques comercials, una major col·laboració amb els proveïdors i l'excel·lència operativa a través d'iniciatives d'eficiència".
La companyia concentra el 41% de les seves vendes aquest any, 203 milions, en la regió de Nord-Amèrica, principalment els Estats Units i Mèxic, exactament el mateix que el que facturen els sud d'Europa i la resta d'Europa sumats. Tot i que ha superat amb èxit el desafiament dels aranzels, ja ha anunciat que en els anys vinents vol posar el focus en el mercat europeu, més estable i menys exposat a hostilitats comercials. L'empresa té com a objectiu aconseguir un creixement anual de vendes d'entre el 6% i el 8% en els anys vinents.
Tot i que el seu creixement més pronunciat és a Nord-Amèrica, l'empresa ha crescut a totes les regions, amb un impuls protagonista de les piscines residencials. Fins al setembre ha crescut un 3,7% al Sud d'Europa respecte a l'any anterior, un 4,2% a la resta d'Europa i un 7,5% a la resta del món fora de Nord-Amèrica i Europa.
Fins al setembre, l'empresa ha millorat un 25% el seu ebitda ajustat, que arriba a 411 milions, i ha aconseguit reduir el deute net en 34 milions, dels 1.069 milions als 1.034. Els estalvis acumulats per un pla de reducció de costos ja arriben als 93 milions sobre els 100 que pretén.
