La marca gironina de disseny de mobles i decoració Kave Home, amb seu a Sils (Selva), ha doblat la facturació durant el 2022 i tanca l'exercici assolint els 153 milions d'euros. Al llarg de l'any passat, la companyia s'ha impulsat un 34% i, segons destaca en un comunicat, ha assolit "un ritme de creixement elevat en tots els seus canals de venda", informa l'Agència Catalana de Notícies. Durant el 2022 va arribar a obrir 42 botigues repartides a tretze països diferents, de les quals dues d'elles són pròpies i la resta, franquícies. Aquest març, Kave Home tindrà del tot operativa la nova plataforma logística de 55.000 metres quadrats que ha construït a Tordera (Maresme). L'empresa, que ha contractat 230 treballadors el 2022, preveu crear més de 130 nous llocs de treball aquest any.

Fundada l'any 1982 sota el nom de Julià Grup, l'empresa comercialitza tota la seva col·lecció sota la marca Kave Home. Precisament, coincidint amb l'aniversari del grup, la companyia ha començat a renovar l'equip executiu. El fill del fundador, Francesc Julià, s'ha convertit en el nou CEO, i el seu pare -que li ha cedit el càrrec- passa a assumir la presidència del consell d'administració.

"Impulsats per l'èxit del nostre ecosistema de marca omnicanal, i una proposta de qualitat única al mercat, el 2022 hem continuat assolint els objectius de creixement que ens havíem marcat", assegura Julià. El nou CEO subratlla, a més, que l'obertura de la seva primera botiga insígnia (flagship) a Singapur a finals de l'any passat és "el primer pas" del pla d'expansió de Kave Home a la regió del sud-est asiàtic, "que ens consolidarà com a referent del sector a escala mundial".

L'obertura de les botigues i el creixement de la marca, de retruc, també s'ha traduït en noves contractacions. En 2022, Kave Home ha incorporat 230 treballadors. En aquests moments, el grup té més de 500 persones en plantilla, a les quals aquest any en sumarà 130 més. D'aquestes, 80 treballaran a les oficines centrals de Sils, i més de 50 a la nova plataforma logística que s'inaugurarà a Tordera.

La marca gironina subratlla que l'aposta per la sostenibilitat -que es plasma al projecte Kave Cares- ha estat "un eix fonamental" de la companyia durant els últims anys, sobre el qual també girà "el futur estratègic de la marca". L'objectiu subratlla el grup, és convertir-se en una empresa "d'empremta de carboni i residu zero", mitjançant diferents projectes que preveuen llançar al mercat ja aquest mateix 2023.

A França i a Itàlia

Kave Home preveu que aquest exercici també vingui marcat pel creixement i el "ritme frenètic". Al llarg del 2023, l'empresa gironina preveu obrir més de 60 nous punts de venda, incloent-hi les primeres botigues pròpies a França i a Itàlia, i s'ha fixat arribar a superar els 200 milions d'euros de facturació.

A més, aquest març el grup ja tindrà del tot operativa la seva nova plataforma logística, que ha construït a Tordera. El complex té més de 55.000 metres quadrats, amb possibilitat de créixer i superar els 90.000. "Inclourà un centre de recuperació de mobiliari i reciclatge, a més d'una àrea d'R+D, i serà vital per assegurar l'expansió futura de la marca al continent europeu", conclou Kave Home.

Kave Home, part del projecte 'Smartspace'

Els seus esforços en innovació i recerca de nou mobiliari han portat Kave Home a ser una de les baules del projecte Smartspace per desenvolupar diversos prototips que incorporin Internet de les Coses (IoT) a productes del sector del moble i l’hàbitat. Kave Home és juntament amb Arquetypo i Motion4 una de les tres empreses que han fet consorci amb els centres tecnològics Eurecat, Leitat i la Fundació i2CAT per digitalitzar un sector poc avesat a fer-ho fins ara, com el de l’hàbitat i l’interiorisme, i fer-ho enfocant-se especialment cap als espais d’hostaleria, botigues o oficines. 

Dins del projecte, que ha suposat una inversió conjunta d'1,7 milions d'euros i que ha liderat el clúster de l’hàbitat CENFIM, Kave Home ha dissenyat un sofà d’exterior intel·ligent que indica a una plataforma IoT -que permet connectar qualsevol producte hàbitat amb sensòrica- si està sent utilitzat i recull indicadors com la temperatura o el grau d’insolació.