En la recta final d'un any que Lola Casademunt espera tancar amb una facturació de 60 milions, al voltant d'un 10% més dels 56 en vendes del 2024 (quan a més va guanyar 1,4 milions), la marca de moda catalana prepara la seva expansió per Europa. Es tracta d'una facturació, si es tanca, 6,9 vegades superior al moment previ a la pandèmia, quan van facturar 8,6 milions. 

Amb presència digital ja al continent i punts de venda a Mèxic i Aràbia Saudí, pretén obrir les seves primeres botigues pròpies a Europa a Roma, Londres i París, que arribarien de cara a 2027. "El nostre focus són Europa i Amèrica Llatina", explica el conseller delegat, Paco Sánchez, després de participar en la quarta edició del Retail Fòrum de Barcelona. 

Amb presència a 42 països i 840 punts de venda a l'estranger, Sánchez reconeix també una possible obertura futura a Amèrica Llatina, però no descobreix a quin país perquè el projecte encara està fred. Pel que fa a les obertures europees, "encara no són una realitat", reconeix, però l'èxit dels esdeveniments i pop-ups en aquestes ciutats els darrers mesos consoliden els plans d'apostar pel mercat europeu. Els èxits dels darrers esdeveniments a Milà i París, on a més es va celebrar una pop-up, consoliden les pretensions de créixer a Europa. 

VERTICAL Entrevista Paco Sánchez, CEO Lola Casademunt / Foto: Carlos Baglietto
Entrevista Paco Sánchez, CEO Lola Casademunt / Foto: Carlos Baglietto

En un context en què la venda on-line cada cop és més important i ha sigut impuls del creixement de l'empresa en els darrers anys, "la botiga física és ara més important que abans de la covid". "És un showroom, un centre d'experiència on pots veure i provar-te allò que has vist al canal on-line, detectes l'acabat, el detall. No és tant un lloc per fer un cafè, però sí un lloc per estar bé, que sigui un armari, un provador", diu Sánchez. 

La referència a la covid no és casual. Va ser l'any 2020 quan l'empresa "es va professionalitzar", reconeix el conseller delegat, que va arribar aquell any, poc abans de la pandèmia. Va ser l'any posterior quan van disparar la facturació un 75% dels 8 als gairebé 15 milions, xifra que gairebé es va duplicar fins als 28 l'any següent i un 59% més fins als 45 de 2023. Durant aquests anys, els treballadors a l'empresa també han crescut dels 70 de 2019 als més de 180 actuals. 

Aquest creixement fulgurant en aquesta dècada per una empresa que va néixer a Cardedeu l'any 1981 fa que a Sánchez li agradi dir que són "una start-up de 44 anys". El ràpid creixement, però, no els fa aixecar els peus de terra. "Hem de saber el nostre lloc. Nosaltres no competim amb els gegants de la moda, que són un o dos. A Lola Casademunt no trobaràs mai un bàsic, hi ha un gust pel detall i no seguim la moda, creem la nostra moda. Vens a comprar allò que no trobes a marques verticals, amb una qualitat i un producte especial". 

Al mateix temps, l'empresa que rep el nom de la seva fundadora, que va morir l'any passat, es beneficia del bon moment de la moda catalana, amb firmes importants arreu del món. "Tot suma. Ajuda que hi hagi hagut representants com Custo a la moda catalana, o ara Paloma Wool, amb tallers i aspiracions com la nostra, basats en la qualitat. Nosaltres volem ser una indústria, no només 'designed in Catalunya', sinó també 'made in Catalunya'", defensa, i apunta que una part dels productes es fabriquen aquí. 

En un moment clau pels canals on-line pels canvis dels algoritmes i el pes de la Intel·ligència Artificial a Google, Lola Casademunt fa una aposta per la inversió tecnològica amb productes com el provador virtual i un CRM al que hi han dedicat esforços. Sánchez no detalla la xifra que hi destinaran, però destaca que "al client se li ha de posar fàcil, no li interessa saber si estàs a web pròpia o a marketplace i per això has de ser omnicanal, ajudar durant la compra i en tornar el producte si és que ho vol fer".