La firma de moda Lola Casademunt va tancar l'exercici 2023 amb una facturació de 45 milions d'euros, un 59% més que el 2022, segons ha informat en un comunicat la companyia catalana aquest dimarts. L'empresa ha assegurat que les vendes van créixer "significativament" als seus tres canals de venda: retail (+52%), multimarca (+59%) i 'online' (+90%).
El conseller delegat de la companyia, Paco Sánchez, ha explicat que han superat les expectatives gràcies a continuar "fidels" al pla estratègic, que ha definit com a sòlid i coherent.
La companyia va tancar el 2023 l'etapa del pla iniciada el 2021 i el 2024 obre la següent fase, que té l'objectiu de continuar evolucionant i posicionar-se "com un referent de moda a nivell nacional i, cada vegada més, internacional", recull Europa Press.
En aquest sentit, les vendes a l'estranger van suposar el 27% de la facturació total de l'empresa. Actualment, la firma compta amb presència a més de 30 països i suma més de 1.500 punts de venda, dels quals 815 estan ubicats a Espanya i Portugal.
Mentre que el canal 'online' està disponible amb botiga pròpia a vuit països, en els 'ecommerce' d'El Corte Inglés de Portugal i de Palau de Hierro a Mèxic, i en el 'marketplace' Zalando a 12 països.
Objectius de 2024
De cara a 2024, l'empresa preveu créixer al mercat nacional de manera "molt controlada" amb quatre noves obertures de botigues pròpies, així com l'obertura de la seva botiga 'online' a nous mercats.
D'altra banda, l'objectiu de la firma és anar augmentant també la seva quota de producció en proximitat i d'ús de materials sostenibles.