Virgin Media O2 (VMO2), la filial conjunta de Telefónica i Liberty Global al Regne Unit, i Daisy Group han anunciat aquest dilluns els seus plans per fusionar els seus negocis de business to business, segons han informat ambdues companyies en un comunicat. En concret, l'objectiu d'aquesta fusió és crear una nova companyia líder al sector de les comunicacions empresarials i de TI del Regne Unit, amb uns ingressos anuals proforma del voltant de 1.400 milions de lliures esterlines (1.662,4 milions d'euros). Així les coses, la firma emergent serà consolidada per Virgin Media O2, amb el 70% en la seva propietat, i Daisy Group tindrà una participació del 30%.
L'acord, segons han explicat ambdues empreses, genera valor per a les dues parts i es preveu que impulsi un creixement més gran gràcies a la major escala, eficiències i una oferta conjunta de productes i serveis. La companyia serà dirigida i presidida pel fundador de Daisy Group, Matthew Riley, i Jo Bertram, directora general de Virgin Media O2 Business, com a conseller delegat (CEO).
En un inici, ambdós negocis operaran sota les seves marques separades i des de les seves oficines actuals, alhora que la nova empresa atendrà les necessitats dins de l'àmbit de la comunicació i TU de centenars de milers d'empreses del Regne Unit. Addicionalment, la nova entitat oferirà importants economies d'escala i una gamma de les millors solucions de connectivitat digital i serveis gestionats, tot sota un mateix sostre.
La companyia comptarà amb el suport d'acords a l'engròs de connectivitat fixa i mòbil amb Virgin Media O2, i acords de proveïdors amb Telefónica i Liberty Global per aprofitar tota la seva cartera de productes i serveis d'alt creixement. Amb tot, les operacions a l'engròs fixes i mòbils de Virgin Media O2, que inclouen mesurament intel·ligent i connectivitat per a clients MVNO, continuaran sent propietat total d'aquesta.
El conseller delegat de Virgin Media O2, Lutz Schüler, ha destacat que la unió d'ambdues firmes "és una combinació perfecta i crea un referent de connectivitat B2B al Regne Unit i una competència més gran al mercat". Del seu costat, el fundador i president de Daisy Group, Matthew Riley, ha comentat que "aquesta transacció transformadora revolucionarà el panorama de les telecomunicacions i les tecnologies de la informació i crearà l'oferta més completa per a empreses de totes les mides a tot el Regne Unit".
S'espera que la nova companyia tingui uns ingressos de 1.660 milions
Sobre la base de l'exercici 2024, l'aliança d'empreses tindrà uns ingressos proforma aproximats de 1.400 milions de lliures esterlines (1.660,4 milions d'euros), un resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat de 150 milions de lliures esterlines (177,9 milions d'euros) i un ebitda ajustat menys Capex de 100 milions de lliures esterlines (118,6 milions d'euros). A més, s'espera que generi al voltant de 600 milions de lliures esterlines (711,5 milions d'euros) de sinergies operatives sobre una base de valor present net (NPV), inclosos els costos d'integració, atribuïbles principalment a l'estalvi de costos.
Amb tot, la transacció s'estructurarà a través de la contribució d'un préstec garantit intra-companyia d'aproximadament 425 milions de lliures esterlines (504,1 milions d'euros) per part de Virgin Media O2 i l'aportació d'uns 835 milions de lliures esterlines (990,3 milions d'euros) de deute per part de Daisy Group.
A més, a tancament de transacció Virgin Media O2 captarà finançament addicional que permetrà rebaixar els costos de finançament del deute aportat per Daisy Group a través d'un segon préstec garantit intra-companyia. S'espera que la transacció es tanqui a començaments del segon semestre de 2025, subjecta a les aprovacions reguladores habituals, i que es produeixin més anuncis de directius al seu degut temps.