Els accionistes que estiguin en contra del trasllat de Ferrovial als Països Baixos poden vendre les accions de la companyia fins a la mitjanit d'aquest dijous. Els accionistes podran liquidar els títols a canvi de 26 euros per acció. No obstant això, el preu de les accions de la companyia ja supera en un 12% aquest import, pel que qualsevol accionista que exerceixi el que es diu dret de separació estaria venent les seves accions a un preu més baix que el de mercat.

Així mateix, després dels resultats de les votacions en l'última junta d'accionistes de la companyia, tan sols els titulars d'un 0,29% del capital de la companyia podrien realment exercir-lo, ja que és el percentatge que va votar en contra del seu trasllat respecte al capital total de l'empresa, més enllà de Leopoldo del Pino (germà del president Rafael del Pino), que no vendrà, pel fet que suposaria la pèrdua de tota la seva representació en l'empresa que va fundar el seu pare.

Així, aquest 0,29% dista molt del 2,56% que la companyia va proposar com a límit perquè l'operació no tirés endavant, que es traduïa en el pagament per part de Ferrovial de 500 milions d'euros a aquest percentatge que vengués les seves accions a l'empresa abans del seu trasllat. Banc Santander és l'entitat agent designada per la companyia per a la gestió d'aquest procediment de separació. Els creditors de Ferrovial també han disposat d'un termini d'un mes per exercir el seu propi dret d'oposició a l'operació.

Cotitzant ja en 29,29 euros, la companyia està a un pas de superar els màxims històrics de 29,389 euros que va assolir just abans de l'esclat de la pandèmia, el febrer de 2020.

Ferrovial dispara un 39% la seva rendibilitat

Ferrovial va registrar en el primer trimestre de l'any unes vendes totals de 1.805 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 12,4% respecte al mateix període de l'any passat, gràcies a la millora del trànsit en tots els seus actius d'autopistes i aeroports, així com a la bona evolució de l'àrea de construcció.

El resultat brut d'explotació (ebitda) va millorar en un 38,7%, fins als 189 milions d'euros, segons es desprèn del seu compte de resultats trimestrals, que en aquesta ocasió no revela el benefici del període perquè no hi està obligat. Els ingressos d'autopistes van millorar un 37%, fins als 223 milions d'euros, gràcies a les carreteres nord-americanes, que van concentrar el 80,3% de l'activitat d'aquest segment. L'eliminació de les restriccions per la covid-19 i els augments de les tarifes expliquen aquesta millora.

En aeroports, va destacar la bona marxa del seu aeroport londinenc de Heathrow, que va rebre 16,9 milions de passatgers durant el trimestre, un 75% més, mentre que els d'Aberdeen, Glasgow i Southampton (AGS) van millorar un 41,9%, i el de Dalaman (Turquia) ja està un 45,2% per sobre dels nivells anteriors a la pandèmia.