La farmacèutica Reig Jofre va guanyar 1,5 milions d'euros de gener al juny, un 73% menys que en el mateix període de l'any anterior. Segons ha comunicat aquest divendres la multinacional catalana a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), les vendes totals van assolir els 167,4 milions d'euros, un 3% menys que en el primer semestre de l'any anterior, a causa d'una menor producció temporal d'antibiòtics. L'ebitda o benefici brut d'explotació del grup es va situar en 14,2 milions d'euros, un 29% menys.

El grup ha detallat que la caiguda s'explica perquè té en marxa una sèrie de millores productives a la seva planta de Toledo per "augmentar la seva productivitat i capacitat a partir de 2026", però que aquest any obliguen a descendir la producció d'antibiòtics. En concret, durant el semestre, la companyia ha intensificat les seves inversions industrials per valor de 10,8 milions d'euros, dirigides a l'optimització de processos, l'ampliació de la capacitat productiva i l'adequació de la planta de Toledo als nous estàndards. "Aquestes millores han implicat una reducció temporal de la capacitat de fabricació d'antibiòtics, amb impacte puntual en vendes i resultat", han indicat des de la farmacèutica amb la presentació dels resultats.

Reig Jofre per línies de negoci

Per unitats de negoci, la denominada Pharmaceutical Technologies, que agrupa els negocis d'antibiòtics i també els injectables i liofilitzats, va generar 70,4 milions d'euros, un 10% menys. En canvi, el negoci de Specialty Pharmacare, que inclou especialitats com la dermatologia o productes osteoarticulares, va aportar 59 milions d'euros, un 2% més. Reig Jofre també va créixer en l'àrea de negoci de cura de la salut (Consumer Healthcare), que inclou la marca Forté Pharma i que va aportar 38 milions fins al juny, un 4% més.

Pel que fa al deute financer net del grup, es va situar al tancament del primer semestre en 67,5 milions d'euros, la qual cosa suposa 1,5 milions menys que en el mateix període de l'any anterior.

Les vendes fora d'Espanya representen el 57%

Per zones geogràfiques, les vendes fora d'Espanya continuen sent el principal motor de creixement i representen el 57% del total del grup, guanyant 100 punts bàsics respecte al primer semestre de 2024, gràcies a Specialty Pharmacare (+11%) i Consumer Healthcare (+6%). La resta d'Europa representa el 46% de les vendes, guanyant pes respecte al mateix període de 2024, mentre que les vendes a la resta del món es mantenen en l'11%. Espanya representa el 43% del total, amb un descens de l'1% en comparació al primer semestre de 2024, en línia amb l'estratègia de reduir la dependència d'aquest mercat.

Amb presència a vuit països i més de 1.400 treballadors, Reig Jofre considera 2025 un exercici "clau" per consolidar la seva estratègia de creixement rendible. "Les inversions en curs, juntament amb la fortalesa de la seva marca, la diversificació geogràfica i el focus en innovació, permetran establir les bases per a una acceleració sostinguda a partir de 2026", han recordat des de la farmacèutica.