La multinacional d'Abu Dhabi Multiply Group, propietat de la família reial del país, ha completat aquest dimecres l'adquisició del 67,91% de Tendam, grup de moda que compta amb marques com Cortefiel, Pedro del Hierro. Springfield o Hoss Intropia, entre d'altres, i que suposa la seva primera gran inversió a Europa. La transacció valora Tendam en 5.600 milions de dírhams dels Emirats Àrabs Units (1.300 milions d'euros), per la qual cosa el preu del gairebé 68% adquirit pel fons se situa en 882,83 milions d'euros.

Així ho han explicat ambdues companyies en un comunicat conjunt en el qual es mostren molt satisfetes amb aquesta operació, amb la qual el grup emiratí desembarca al sector minorista i de la moda, amb la intenció de pilotar "la següent fase de creixement de Tendam, orientada cap a una expansió internacional més gran per Europa, Llatinoamèrica i l'Orient Mitjà". 

Amb el tancament de l'operació, Multiply Gruop es converteix en el soci majoritari del grup de moda amb una participació de 67,91%, mentre que Llano Hòldings i Arcadian Investments, vehicles corporatius d'inversió de CVC Funds i PAI Partners, respectivament, continuaran com a accionistes minoritaris. Una vegada consolidada, aquesta operació permetrà al hòlding àrab duplicar el seu resultat brut d'explotació (ebitda) i amplificar el seu model d'inversió, que es fonamenta en la realització adquisicions d'empreses estratègiques.

Aposta per la IA

El grup inversor ha avançat que en aquesta nova etapa s'apostarà per la integració de la intel·ligència artificial (IA) en tots els aspectes del negoci, des de l'aprovisionament de materials fins a les operacions relacionades amb els clients, i s'aprofitarà la infraestructura digital amb què ja compta Tendam. També donarà suport a l'empresa en eventuals fusions i adquisicions estratègiques per incorporar noves marques i categories.

La consellera delegada i directora general de Multiply Group, Samia Bouazza, ha destacat que aquesta adquisició suposa la seva "entrada estratègica" al sector retail i moda. "En assegurar-nos una participació de control en una plataforma omnicanal líder, estem invertint en un model de negoci orientat al futur i d'alta rendibilitat, que compta amb un equip directiu excepcional," ha indicat.

"Amb marques pròpies sòlides i consolidades, la plataforma ofereix l'agilitat i la visió necessàries per expandir-se a noves categories i escalar marques emergents en l'àmbit mundial. Gràcies a la nostra experiència en la creació de sinergies, la implementació de la intel·ligència artificial i la gestió de fusions i adquisicions estratègiques, estem en condicions d'accelerar el creixement i generar valor a llarg termini per als nostres accionistes", ha recalcat.

Creixement i rendibilitat

Per la seva part, el president i conseller delegat de Tendam, Jaume Miquel, ha avançat que la companyia inicia "una nova era". "Junts, accionistes i equip directiu, desplegarem plenament el potencial de Tendam, estenent les nostres marques a nous formats, mercats i canals avalats en la intel·ligència artificial avançada i la tecnologia digital, per impulsar el creixement i la rendibilitat, a través d'un ecosistema de marques de moda omnicanal, únic i diferenciat", ha subratllat.

En el marc d'aquesta transacció, Multiply Group han estat assessorats per Greenhill (una filial de Mizuho), Hogan Lovells i KPMG, mentre que Castellano Investments i els seus accionistes han estat assessorats per Uría Menéndez. Per últim, Ramón Hermosilla Abogados i Latham & Watkins LLP també han estat assessors legals de Tendam en la transacció.