Exolum invertirà 50 milions en el Prat per garantir el subministrament de combustible
La companyia ha renovat la concessió amb Aena per als propers 15 anys
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 8 de maig de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 1 minut

El grup Exolum (anteriorment CLH) ha renovat la concessió per a la prestació del servei d'emmagatzemament i distribució de combustibles d'aviació a l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. La companyia ha guanyat el concurs convocat per Aena que, tindrà una vigència de 15 anys, i preveu una inversió estimada que supera els 50 milions d'euros.
Amb aquests recursos, Exolum vol optimitzar i modernitzar les infraestructures existents en la infraestructura aeroportuària de Barcelona. Les inversions previstes contribuiran significativament a la millora de l'eficiència i la seguretat de les instal·lacions, així com a la implantació de millores ambientals i energètiques que es traduiran en una reducció de les emissions.
La companyia gestiona la distribució i l'emmagatzemament de combustible a l'Aeroport de Barcelona, des de 1998. Això inclou el sistema d'hidrants que es va ampliar i va renovar el 2006; noves canonades i un moll de càrrega automatitzat per a més eficiència i seguretat. El 2019, la llavors CLH va invertir més de 10 milions d'euros a l'ampliació de la capacitat d'emmagatzemament de la seva instal·lació de Barcelona i en altres millores operatives per incrementar la seva capacitat d'emmagatzemament i transport de productes petrolífers a la zona de la Mediterrània. La companyia logística va construir aquell any dos nous tancs d'emmagatzemament d'11.000 metres cúbics cada un, amb una inversió total de més de 3 milions d'euros. Els nous tancs van ampliar la capacitat d'aquesta instal·lació en 22.000 metres cúbics addicionals.

En aquest sentit, destaca que amb les noves inversions anunciades aquest dimecres, Exolum realitzarà millores a l'hidrant, les arquetes i els pits (preses de connexió), integrant un alt nivell d'automatització que enfortirà la prevenció de fugues. A més, es procedirà a l'ampliació i modernització dels sistemes de bombatge a l'hidrant, garantint que les operacions de la instal·lació siguin més eficients. Igualment, es destinaran inversions per optimitzar el sistema contraincendis i altres mecanismes de control dins de la instal·lació, així com per incrementar l'eficiència energètica i la reducció d'emissions de GEI.
Exolum valora la renovació de la concessió aeroportuària. “Aquest projecte no només assegura la continuïtat dels serveis d'Exolum a l'aeroport de Barcelona, un dels més importants d'Espanya, sinó que també reforça el nostre compromís permanent amb la sostenibilitat, la innovació i l'eficiència,” ha comentat Jorge Guillén, Aviation & Spain Network Lead de Exolum.