La multinacional catalana Eurofragance va tancar el 2022 amb un volum de vendes de 113 milions d'euros, la qual cosa va suposar un increment del 21% respecte a l'any anterior, segons ha comunicat aquest dijous. Un creixement que es deu principalment a l'impuls de les vendes a la regió d'IMEA (Índia, Orient Mitjà i Àfrica, destacant el de l'Índia), així com en Turquia, Amèrica Llatina i Espanya. A més, la regió d'Àsia-Pacífic també va tenir una contribució notable.
Els resultats positius Eurofragance en mercats clau van ajudar a mitigar l'impacte de l'increment de preus en matèries primeres. El director financer de la multinacional, Juan Ramón López Gil, afirma que aquest creixement i els bons resultats associats han estat possibles gràcies a unir esforços per a la millora de costos i eficiència interna de la companyia, a través d'un pla de mitigació per minimitzar l'impacte de la pujada de costos de matèries primeres. L'esmentat pla va incloure també el trasllat d'una part d'aquesta forta pujada de costos als clients.
L'augment de vendes el 2022 també es deu als nous comptes de clients i projectes aconseguits. El conseller delegat d'Eurofragance, Laurent Mercier, assegura que "un any més, hem assolit un resultat rècord. I això és, en gran part, gràcies a la nostra estratègia 'Vitality', quant a les vendes de nous productes a clients actuals i a les vendes a nous clients, dissenyada fa més de cinc anys per activar el nostre creixement de negoci".
Adaptació als continus canvis del mercat
"Els resultats dels primers mesos d'aquest any ens indiquen una continuació de la bona tendència experimentada el 2022 i mostren com el fort creixement ha impulsat la rendibilitat del negoci. Malgrat la incertesa geopolítica, tancarem un reeixit primer trimestre", López Gil.
Quant a l'estratègia seguida durant l'exercici passat, Eurofragance assenyala que va llançar el 2022 a nivell global un programa integral de transformació i digitalización,"con l'objectiu de respondre als canvis continus al mercat per continuar sent una companyia competitiva i rellevant". En aquest sentit, Mercier subratlla que "amb una cultura orientada cap als assoliments i els resultats, el nostre lema és fer 'més amb menys' o fer més vendes amb menys iniciatives i amb més focus".
Així mateix, a causa de l'entorn canviant, l'objectiu principal que l'empresa de perfumeria destaca és "ser més veloços, més àgils i eficients per continuar generant valor per a tots els seus col·laboradors", així com reaccionar davant de les condicions del mercat en constant canvi i enfortir les aliances amb els seus partners. Amb l'objectiu de ser més àgils i estar oberts al canvi, la companyia ha planificat grans inversions a llarg termini en diverses àrees, que inclouen potenciar la cultura de l'empresa, així com també reforçar l'estructura organitzacional, els processos, els sistemes i les tecnologies.