Espanya serà "un dels primers països" als quals arribarà el SU7, el primer vehicle elèctric desenvolupat per la firma xinesa Xiaomi, coneguda per liderar el mercat de telèfons mòbils en aquest país, encara que també comercialitza multitud d'electrodomèstics connectats. "Espanya sens dubte serà dels primers països a rebre aquesta bona notícia" de l'arribada del SU7, ha dit aquest dijous sense més precisions Jia Wei, responsable de màrqueting de Xiaomi a l'Europa Occidental, durant la seva participació en un fòrum organitzat per El Español.

Segons ha explicat la directiva, l'aspiració del fabricant xinès és que tots els dispositius d'ús diari estiguin connectats entre si, amb l'usuari humà com a eix central, i per a això era necessari desenvolupar també un cotxe connectat. Per aquest motiu, acaba de presentar a la Xina el seu primer vehicle elèctric, al que descriu com un sedan d'alt rendiment i tecnologia ecològica, que ha posat a la venda per menys de 30.000 dòlars o menys de 28.000 euros al canvi actual en la seva versió més bàsica, entorn de 4.000 euros menys que el Tesla més econòmic dels disponibles al país asiàtic.

"Hem estat molt atrevits. Hem volgut entrar en aquesta batalla que no era gens fàcil, però (...) portem aquesta valentia a la sang. Ens agrada l'aventura", ha defensat l'executiva de la multinacional, qui també ha posat en relleu la seva col·laboració amb la firma alemanya de fotografia Leica.

A Espanya només es ven el 5% dels dispositius Xiaomi

Jia Wei tampoc no ha concretat terminis per a l'arribada a Espanya d'altres dispositius de Xiaomi, que tan sols comercialitza en aquest país a prop del 5% de tot el seu porfoli de productes. "Som l'única marca que tenim tants productes, i tants productes connectats. Això ens fa únics", explica, després d'apuntar que aquesta varietat li permet a l'empresa crear un ecosistema ampli, que, segons ha reconegut, suposa una eina "molt important" per fidelitzar els seus usuaris.

En aquest sentit, simplement ha apuntat que Espanya ha estat el primer país de l'expansió a Europa de Xiaomi, que està molt "contenta" amb els resultats obtinguts en aquest país, que considera "estratègic". Per això, "si hi ha qualsevol novetat o qualsevol mena d'avenç, Espanya sempre és el primer país d'aterratge", ja que, a certa mitjana, li serveix al fabricant tecnològic com a "camp de proves" per a altres mercats europeus.