Álvaro Echevarría, director del gabinet del president de Telefónica des del febrer passat, s’ha incorporat a la junta de govern del Círculo Ecuestre que presideix Enrique Lacalle.
Fins el febrer passat, Echevarría era subdirector general de Banc Sabadell i responsable de relacions institucionals i seguretat d’aquesta entitat financera. Portava 23 anys al Sabadell. Amb anterioritat va treballar per a Retevision i per a la consultora EY. I va ser clau, de manera altruista, en l’arribada del futur Museu Carmen Thyssen a Barcelona.
És un dels fills de l’empresari Juan Echevarría Puig, de 100 anys d’edat, que va ser fundador i president de Nissan Motor Ibérica i que encara es manté com a president d’honor de Mutua Universal. Respecte els seus germans, Constanza és l’exesposa de Joan Laporta, amb el qual va tenir tres fills; i Alejandro continua vinculat al FC Barcelona, en tasques d’assessorament al president.
Álvaro Echevarría va deixar el Banc Sabadell fa tres mesos per passar a ser el director de l’Oficina del President de Telefónica, o sigui, el cap de gabinet de Marc Murtra, i membre del comitè executiu. També és patró de la Fundació Telefónica.
El fitxatge d'Álvaro Echevarría pel Círculo Ecuestre d’Enrique Lacalle es produeix després de les incorporacions de Jordi García Tabernero, director general d'afers públics i sostenibilitat de Naturgy i vicepresident de la Fundació Naturgy; Ramon Agenjo, president de Barcelona Global; Jordi Morral, conseller delegat d'Europastry; i Isabel Perea, sòcia d'auditoria de Grant Thornton.
Pel que fa a l’actual junta del Círculo Ecuestre, Lacalle compta amb quatre vicepresidents: Juan Ignacio Marull (PwC), Antonio Gámiz (Merlín Properties), Luis Conde (Seelinger y Conde) i Maria Isabel Estany (Grupo Costa Este).
Com a vocals, a banda d’Echevarría i de les incorporacions mencionades anteriorment, hi ha Luis Badrinas (Barcelona Health Hub), José Maria Cardellach (Cardellach Asociados), Jordi Casas (Foment del Treball), Carlos Durán (Galeria Senda), Ricardo Fernández-Deu (advocat i periodista), Guillermo Galofré (Talenta Gestión), Anna Gener (Savills), Tirso Gracia (Galibier Legal), Pere Guardiola (Grupo Godó), Alejandro Hernández-Puértolas (HIPartners), Sergi Loughney (Fundació La Caixa), Sergio Martínez (Hispano Suiza), Alberto Missé (Andbank), Juan Maria Nin (IESF), Silvia Parés (PwC), Daniel Puig (Puig), Aurora Sanz (Grant Thornton), Luis Sans (Santa Eulalia i Associació d'Amics del Passeig de Gràcia), Miguel Tarazón (Zeena), Helena Torras (Hans(wo)men Group) i Carlos Tusquets (Mediolanum).
Lacalle presideix el Círculo Ecuestre des d’octubre de 2023. En l’actualitat, aquest club social compta amb 2.432 socis, dels quals 315 tenen una edat inferior a 40 anys, segons informen en un comunicat.