Emirates està d'aniversari. L'aerolínia compleix 40 anys des del seu naixement i també 15 anys d'operacions a Espanya, on es va estrenar el 2010 amb la ruta Dubai-Madrid i ja ha transportat 5,3 milions de passatgers, a més d'operar uns 17.000 vols. No va ser fins al 2012 quan la companyia aèria es va expandir i va arribar a Barcelona, un destí on la demanda és cada cop més elevada i està reforçant operacions.
De fet, Emirates ha incorporat el mes d'octubre un tercer vol diari de Dubai a Barcelona, superant en oferta Madrid on manté, de moment, la seva oferta de dos vols diaris, que era el que oferia a l'aeroport català fins al passat 26 d'octubre.
“Estem operant 35 vols setmanals entre Dubai i Espanya, 14 vols a Madrid i 21 vols a Barcelona, on un d’ells continua a Mèxic. A l’octubre, hem pujat l’oferta a Barcelona de 14 a 21 vols a la setmana, declara Monica White, directora general d’Emirates Espanya.
Actualment, Emirates opera dos tipus d'avions a Espanya. L'A380 amb capacitat per a fins a 517 passatgers, depenent del model. I el Boeing 777, l'ER, el 300 i el 200, sent aquest últim el que continua de Barcelona a Mèxic, on són l'única companyia amb vol directe.
En una trobada informativa, Monica White recordava també aquest dimarts que Emirates ha introduït a Espanya el passat mes de setembre una cabina nova, ‘Premium Economy’, que en el vol a Madrid operat pel 777 té 24 seients i en l’A380, 56 seients. Aquesta nova classe supera la classe econòmica, amb seients de cuir més amplis i amb més espai per a les cames i major reclinació.
La directiva assegura que “l’impuls i l’aposta per Espanya”, que està dins dels seus deu millors mercats, “ha estat ferm durant tots aquests anys” i no descarta que Emirates ampliï rutes més endavant. “Des del grup sempre s’està estudiant, però aquest any ens hem centrat a Àsia”, explicava.
Sobre la temporada d'hivern, comentava que les reserves des d'Espanya són molt positives i a més, per a aquests mesos, han augmentat la capacitat de Barcelona a Dubai, perquè hi ha més oferta. Però també al Japó, que és una destinació molt popular en l'actualitat. No obstant això, “Tailàndia i Austràlia, també estan en auge”, apuntava.
En aquest sentit, destacava que no només els espanyols viatgen fora, sinó que hi ha molta demanda a Espanya des d'Emirats, la Xina i Mèxic durant la temporada hivernal. "Encara que Espanya sol ser un mercat de reserva d'últim minut, ja estem veient reserves per Nadal, Cap d'Any i fins i Tot Setmana Santa".
Per altra banda, Monica White detallava que Dubai vol duplicar la seva economia i Emirates està formant part d'aquest creixement, ampliant els avions i les rutes cap a on estan volant. Aquest any, han incorporat quatre destinacions més i en total volen a 153. “El 2024, Dubai va assolir els 18 milions de visitants internacionals i esperem batre'l aquest any”.
Nova flota i més plantilla
La directora general d'Emirates Espanya també posa en relleu que dels 4.600 treballadors que tenen en plantilla a nivell grup, 850 són a Espanya, el 18% del total. Dins d'aquestes xifres, hi ha 600 tripulants de cabina i la resta són majoritàriament pilots. No obstant això, el grup continua buscant ampliar l'equip en l'àmbit mundial en un 25%.
Així mateix, Monica White recorda la forta inversió que Emirates està realitzant per modernitzar i ampliar la flota. L'aerolínia internacional més gran del món va anunciar al Dubai Airshow 2025 la setmana passada la comanda de 65 Boeing 777-9 i vuit avions Airbus A350-900, equipats amb motors Rolls-Royce Trent XWB84. Amb els quals assolirà un total de 375 unitats d'avions de fuselatge ample.
En una segona fase – de la qual encara es desconeix la inversió- la companyia se centrarà en millorar la qualitat dels seients i introduir wifi d'alta velocitat i gratuït en 232 avions gràcies a l'acord amb Starlink d'Elon Musk.
