Els accionistes d'El Corte Inglés han aprovat per unanimitat totes les propostes del Consell d'Administració, entre les quals destaquen el repartiment d'un dividend de 125 milions d'euros, un 66% més que un any abans, així com la renovació de tres dels membres del màxim òrgan. Els membres del Consell d'Administració ratificats són Paloma García Peña, de la Cartera Mancor; Carlota Areces, de Corporació Ceslar; i Fernando Becker, conseller independent.

La presidenta d'El Corte Inglés, Marta Álvarez, ha recordat a la Junta que el 2022 va ser un any de "creixement" per al grup, que s'ha reflectit en totes les magnituds econòmiques i, especialment, en l'obtenció de resultat positiu en tots els negocis. Així mateix, ha subratllat que la companyia viu "una de les etapes més prometedores" de la seva història i que li espera "un futur apassionant", mentre ha destacat "importants inversions realitzades" en la reforma i modernització de moltes de les botigues d'El Corte Inglés.

Ingressos de 15.327 milions

El Corte Inglés va tancar l'exercici 2022 (a data 28 de febrer de 2023) amb un volum global d'ingressos de 15.327 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 22,5% respecte a l'any anterior, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) va assolir els 951,4 milions d'euros, un 18,3% més que l'any anterior.

El benefici net recurrent del grup va assolir els 207 milions d'euros, el més alt dels últims anys, mentre que el benefici net total es va situar en els 870 milions d'euros, la xifra més alta aconseguida per la companyia fins al moment, gràcies als extraordinaris. A més, el grup ha reduït el seu deute financer net, que se situa en 2.295 milions d'euros, és a dir, 900 milions d'euros menys que l'exercici anterior, situant-se en el nivell més baix dels últims 15 anys.

1.500 milions de visites

Segons Marta Álvarez, El Corte Inglés ha rebut més de 1.500 milions de visites a les seves botigues físiques, webs i apps en un any en què ha dut a terme "importants reformes" en els centres de Castellana, Serrano, Preciados i Pozuelo, a Madrid; Bilbao; Girona; Màlaga i Marbella, i Badajoz, entre d'altres.

A aquests centres se sumen les modernitzacions que ja s'han iniciat a la Corunya, Jerez, Talavera de la Reina, Plaça del Duc a Sevilla i Goya a Madrid, a més de l'obertura de diverses botigues de la marca Unit. "Volem estar a l'avantguarda del comerç mundial, pel nostre atractiu, per la nostra novetat o per la nostra capacitat de seducció," ha postil·lat la presidenta del grup.

En el seu discurs, la presidenta d'El Corte Inglés no ha dubtat a destacar la importància que tenen els clients per a la companyia. "Són el centre de tot el que fem i no podem oblidar mai que la confiança que dipositen en nosaltres l'hem de guanyar dia a dia. Per a ells està pensat el nostre model de negoci, basat en la qualitat, l'atenció personalitzada, l'excel·lència en el servei i una oferta òptima amb l'aportació de les últimes novetats a tots els nostres productes", ha assegurat.