El Grup El Corte Inglés ha tancat l'exercici 2022 (a data 28 de febrer de 2023) amb un volum global d'ingressos de 15.327 milions d'euros, el que suposa un increment del 22,5% respecte a l'any anterior. L'Ebitda ha assolit els 951,4 milions d'euros, un 18,3% més que de l'any anterior, acompanyat d'un creixement de la rendibilitat.

El benefici net recurrent ha assolit els 207 milions d'euros, el més alt dels últims anys, malgrat el llast que ha suposat l'increment en 150 milions d'euros del cost de l'energia. El benefici net, per la seva part, s'ha situat en 870 milions d'euros, set vegades més que un any abans, després de tancar l'operació de la venda a Mutua del 50,01% de la seva filial d'assegurances i el 8% de la seva capital per un total de 1.105 milions d'euros.

El grup ha atribuït aquesta millora a la bona evolució del negoci, l'optimització de costos i els encerts en la gestió, la qual cosa ha permès consolidar el camí del creixement i assolir els beneficis més grans dels últims anys, malgrat la situació econòmica, de l'efecte que la inflació i els tipus d'interès provoquen en les famílies i de l'impacte negatiu que suposa l'elevat preu de l'energia.

Creix el retail i es refermen les vendes online

Des de la companyia espanyola destaquen el creixement en retail, que ha aconseguit unes vendes de 12.213 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 7,8% respecte a l'any anterior (el 8,8% a botigues comparables), i amb un especial protagonisme de l'àrea de moda.

Respecte a les vendes en línia, consolida el seu posicionament en aquest exercici i avança per oferir una experiència omnicanal perfecta. El Corte Inglés compta amb més de 3,2 milions de clients online actius i durant l'exercici 2022 es van registrar uns 14 milions de comandes.

Dins del comerç al detall, la moda ha mostrat una "notable fortalesa" en aconseguir una xifra de vendes de 4.683 milions d'euros (un 16,3% més que l'any anterior); hi ha contribuït l'àmplia presència de firmes nacionals i internacionals, juntament amb les marques pròpies de la companyia. L'àrea de restauració i alimentació ha registrat un increment de vendes del 6,1%, fins a assolir els 2.827 milions d'euros. També han mantingut un creixement continuat l'àrea d'electrònica, esport i lleure, amb una xifra de negocis de 2.184 milions d'euros, el que suposa un increment del 2,4%. Així mateix, destaca el bon comportament de l'àrea de llar i electrodomèstics, les vendes dels quals s'han situat per sobre dels 1.345 milions, un 3,5% més que l'exercici anterior.

Viatges, serveis financers i assegurances

Respecte al comportament dels negocis no retail destaca Viajes El Corte Inglés, la xifra de negocis del qual ha assolit els 1.677 milions d'euros, davant els 472 milions de l'any anterior, amb un Ebitda per sobre dels 50 milions d'euros. "Amb més de 700 delegacions i un sòlid posicionament al mercat, Viatges El Corte Inglés avança en la seva proposta omnicanal i en la seva oferta de productes tant vacacionals com per a empreses; a més, opera a tots els canals del sector, impulsant la digitalització del negoci corporatiu i el desenvolupament de productes i experiències diferencials", assenyalen des de la companyia.

Per la seva part, la unitat de serveis financers, integrada per Financiera El Corte Inglés i per l'àrea d'Assegurances, ha ampliat de forma considerable el ventall de productes que s'ofereix al client. Les respectives aliances en cada una d'aquestes àrees (Banco Santander en Financera El Corte Inglés, i Mútua Madrilenya en l'àmbit assegurador), han reforçat el nivell de servei de l'empresa i les facilitats a les quals pot accedir l'usuari.