L'empresa d'automòbils Ebro, que aquest any ha començat a comercialitzar els seus vehicles fabricats juntament amb la xinesa Chery a Barcelona, serà el cotxe oficial i patrocinador de la selecció espanyola de futbol

El CEO d'Ebro Motors, Pedro Calef, ha signat l'acord amb el president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Rafael Louzán, a la seu de la Federació a Las Rozas de Madrid. La marca serà patrocinadora de la selecció masculina i femenina absoluta, així com de les sots-21, fins a l'any 2028, prorrogable fins a l'any 2030, per una xifra que no ha transcendit. Així doncs, serà vehicle oficial a la Final Four de la Nations League i al Mundial de 2026, en el cas del combinat masculí, de l'Eurocopa i la Nations League en el femení. 

L'automobilística continua així donant a conèixer la seva nova marca, associada tradicionalment als vehicles pesants i comercials des de la fundació de l'empresa l'any 2050 i convertida ara en fabricant de turismes, ara mateix de tipus SUV. Calef ha mostrat a l'acte els híbrids endollables s700 i S800, que es munten a la planta de la Zona Franca.  

"Ens sentim profundament orgullosos de formar part de la selecció espanyola en aquesta nova etapa de la marca. Ebro representa l'esperit de superació, esforç col·lectiu i compromís amb el futur", ha dit Calef. 

El president de la RFEF, per part seva, ha dit que "la incorporació a la selecció d'una marca com Ebro, amb tant d'arrelament a la nostra història, és una magnífica història per al futbol". 

El patrocini s'estrenarà en partits oficials a principis de juny contra Alemanya de la Nations League en el cas de la masculina i a finals de maig pels partits de la mateixa competició del combinat femení. 

Durant el passat mes d'abril, es van matricular 879 vehicles d'Ebro, que ha arribat a les 2.033 vendes entre gener i abril d'aquest any, xifres que representen gairebé el doble del que han venut a Espanya marques com Alfa Romeo (1.236) i força més que Honda, que en va vendre 1.510, o Land Rover, 1.120.