Ebro, l'automobilística catalana d'automòbils amb dues fàbriques a Barcelona —Zona Franca i Montcada i Reixac— preveu facturar aquest any 333 milions d'euros, segons informa aquest dimecres l'empresa que cotitza a la borsa. El fabricant té ja dos models al mercat, el S700 —a la venda des de finals de l'any passat— i el S800, des del febrer, ambdós en la versió gasolina a què ha sumat recentment les motoritzacions híbrid endollable. A l'estiu està previst el llançament d'un tercer model aquest estiu, el S400, el SUV més petit de la gamma en gasolina i en versió elèctrica pura. Fonts de l'empresa assenyalen que es preveu vendre en total uns 20.000 cotxes aquest any, la qual cosa aportarà la gran part d'aquests 333 milions d'euros i una altra de menor, procedirà de la planta de Montcada i Reixac on estampa peces per a Nissan. Des que es van iniciar les vendes a finals de l'any passat, Ebro ha venut 2.311 cotxes, 582 l'any passat i la resta en el primer trimestre d'aquest.

Respecte als comptes de 2024, ha tancat l'exercici amb uns ingressos consolidats de 34,99 milions d'euros, un 85% més que el 2023, impulsats per la posada en marxa de la seva activitat industrial al novembre i la comercialització de les seves primeres unitats al desembre. Segons comunica l'empresa, el passat exercici s'ha caracteritzat per ser "un any de transició operativa i inversió, marcat per l'activació de les seves línies de producció i la consolidació d'una estructura financera i industrial robusta, complint els objectius establerts dins del pla de negoci". La companyia que compta en l'actualitat amb més de 1.200 treballadors.

582 SUV el 2024

La venda de les 582 unitats venudes en els dos últims mesos de l'any passat ha reportat uns ingressos de 12,59 milions, als que se sumeixin uns altres 1,42 milions corresponents a serveis de fabricació per a tercers.

El comunicat assenyala que Ebro EV Motors va tancar l'associació amb el grup Chery a través de la creació de dues joint ventures i l'adquisició de participacions minoritàries en les filials HubTech Factory i Ebro SUV. "Aquesta aliança ha reforçat la capacitat tecnològica i industrial del grup i ha obert noves oportunitats de creixement en mercats internacionals", senyal. A més, la companyia va ser adjudicatària de finançament públic dins del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) del vehicle elèctric, un suport clau per al seu pla d'inversions.

Malgrat el context d'arrencada industrial, amb l'activitat comercial començant al desembre, els resultats consolidats de l'exercici mostren una evolució operativa sòlida. Així, l'ebitda de 2024 va ser negatiu per 28,39 milions d'euros, en comparació amb els 9,16 milions d'euros negatius de 2023, encara que dins de les previsions del pla de negoci, amb un grau de compliment del 102%, reflectint l'esforç inversor i la reintegració del personal de la planta de producció en el marc del Pla de Reindustrialització.

Durant el primer trimestre de 2025 s'ha ampliat la línia de crèdit amb CABank de 25 a 40 milions d'euros, l'adjudicació provisional del Perte VEC III per 25 milions d'euros i l'obtenció d'un préstec bancari de 15 milions per part d'Andbank. "Aquestes operacions reafirmen la confiança del mercat en el projecte i doten al grup de recursos per sostenir el seu ritme de creixement", assenyala l'empresa.