No és un Tesla, no és xinès, ni tampoc un híbrid o elèctric. Ni tan sols és un dels clàssics cotxes de tota la vida que encara fan nous models i que tenen seguidors fidels. El cotxe més venut a tota Espanya aquest mes d'agost i, de llarg, en tot el que portem de 2025, és el Dacia Sandero. Amb un cost de 13.940 euros, és a més el cotxe més barato que pots comprar a l'estat espanyol, segons detallava al juliol la revista Card and Driver. 

És el tercer any consecutiu que el Dacia Sandero lidera a l'estat, a espera dels resultats finals anuals, i a més també ho va ser l'any 2020 i el 2021, i va ocupar el segon lloc els anys 2019 i 2022. El Sandero va ser creat l'any 2008 per Dacia, una marca de cotxes romanesa que és propietat del Grup Renault des de l'any 1999. 

El model va llançat cap a la conquesta del 2025, ja que li porta molt d'avantatge al segon. Del gener a l'agost s'han venut 25.316 unitats, força més que les 17.778 de l'MG Zs, segon classificat, o del Renault Clio, que amb 16.258 és el tercer, segons l'informe anual d'ANFAC. Pel que fa al mes d'agost, se'n van vendre 2.137 unitats, per les 1.740 del Toyota Corolla o els 1.236 del Renault Clio. 

Tot i el destacat lideratge d'aquest model, a Dacia no li serveix per ser també líder com a marca de cotxes a Espanya. Aquesta posició l'ocupa Toyota, que amb 6.698 cotxes venuts, té tres models al top 10 d'agost: el Corolla, el Yaris Cross y el C-HR. També és Toyota el líder de l'acumulat de l'any fins al mes d'agost amb 65.432 unitats venudes, per sobre de Renault, Volkswagen i Seat. Hyundai i Kia també estan per sobre de Dacia, que ocupa el setè lloc amb 43.273 unitats venudes entre gener i agost. 

Pel que fa al total de vendes de turismes, l'agost ha sigut un mes satisfactori pels concessionaris, que han col·locat un 17,2% més de cotxes a les carreteres en comparació amb l'any anterior i se n'han produït 61.315. O sigui, que cada dia es venen més de 2.000 cotxes a l'estat. La tendència és la mateixa, ja que en l'acumulat de l'any hi ha un creixement del 14,6% respecte a l'any passat amb un total de 769.452 vehicles de turisme venuts entre gener i el mes d'agost. 

Tot i que el que lidera la classificació no és un vehicle híbrid (estarà disponible amb aquest motor a partir de l'any vinent), són ja minoria els cotxes de benzina o dièsel que es venen. Al mes d'agost, els de benzina van ser un 23,5%, la xifra més baixa de l'any, que acumula un 30%. Els dièsel ja només van ser un 5,3% en un any que acumula un 5,6%. La resta, que inclou elèctrics i híbrids endollables i no endollables, sumen un 71,1% de les vendes de l'agost, xifra més alta en un any en el qual un 64,4% dels que se n'han venut ho són. 

Els SUV mitjans són la modalitat que més es ven amb un 36,3% del total acumulat, per sobre dels utilitaris i dels SUV petits, que acumulen un 19% de quota cadascun.