La cadena de menjar ràpid McDonald's, que va obtenir l'any passat un benefici de 6.700 milions d'euros, un 18% menys que el 2021 malgrat facturar el mateix (23.182 milions), continua buscant promocions curioses per atreure clientela. Tan sols un dia després que la franquícia tailandesa anunciés el seu menú nupcial de 200 euros per 100 hamburgueses i 100 caixes de nuggets de pollastre, ara llança una divertida promoció a Espanya, on permetrà pagar amb bitllets de Monopoly aquest dimarts els McFlurries i refrescos.
La companyia, sempre sota l'ombra de sospita per la qualitat del seu menjar, ben plantada al baix preu i a la rapidesa per sobre de la qualitat. I llança aquesta campanya a Espanya just l'endemà que la BCC destapés, gràcies al nou Observatori d'Igualtat del Regne Unit, que més de 100 treballadors i treballadores han denunciat una "cultura tòxica" que inclou desenes de casos d'assetjament sexual.
El mes de maig passat, McDonald's també va ser denunciada als Estats Units per tenir més de 300 menors, fins i tot dos menors de 10 anys, treballant en cuines dels seus establiments dels Estats Units. Amb més de 40.000 establiments a tot el món (als Estats Units n'hi ha 13.438, a Espanya 557), la imatge de l'empresa alterna greus denúncies amb facturacions milmilionàries i promocions cridaneres.
Majors de 18 anys
La promoció "Bescanvia els teus bitllets Monopoly per un McFlurry o un refresc" tan sols serà vàlida durant dues hores de la tarda d'aquest dimarts, de 17 a 19 hores, i estarà destinada a majors de 18 anys. Els bitllets de joguina podran bescanviar-se per refrescos i gelats en establiments de tot Espanya i queden exclosos de la promoció les begudes alcohòliques, però també la cervesa sense alcohol i els sucs. El canvi, que es durà a terme al taulell dels McDonald's, dona dret a participar en l'acció promocional Monopoly Summer 2023, que sorteja 9 milions de premis.
En la seva cursa per guanyar la batalla de la imatge mundial, McDonald's va llançar recentment una campanya amb cartells en què preguntava a la intel·ligència artificial quina és l'hamburguesa més icònica del món, campanya a la qual Burger King va respondre amb cartells al costat responent a la pregunta de quina és la més gran. Amb tot, l'excés de calories de les hamburgueses d'ambdues companyies ha generat polèmiques en diverses ocasions, fins al punt que les cadenes s'estan llançant a incloure opcions més saludables i també variables vegetarianes o veganes entre els seus productes.