BusUp segueix creixent. L'empresa barcelonina de servei de transport corporatiu continua el seu pla de creixement i ha reforçat l'expansió internacional al sud d'Europa i Llatinoamèrica. En concret, la firma catalana ha entrat a Itàlia, Grècia, Colòmbia i Argentina a través de contractes de SaaS (software i serveis de gestió de transport) amb operadors locals, després de consolidar la seva presència a Mèxic i als Estats Units. A banda de l'expansió territorial, el creixement de BusUp també s'ha produït de manera orgànica, amb l'obertura de noves operacions amb seus de clients ja existents. Aquests nous acords i expansions es concentren principalment en sectors com l'alimentari, retail, logístic i educatiu, entre altres. L’entrada a Grècia, per exemple, s’ha materialitzat a través del contracte de transport escolar signat amb un grup educatiu propietari de més d'un centenar d'escoles a escala mundial. L’operació compta amb 120 autobusos i més de 3.000 alumnes.

Rui Stoffel, cofundador i CEO de BusUp, ha indicat que "la nostra arribada en aquests països suposa un pas més en el nostre compromís per oferir solucions de mobilitat més eficients i sostenibles en l'àmbit global. Després de consolidar el nostre model en certs territoris, seguim demostrant que la nostra tecnologia i servei són adaptables a diferents mercats i sectors, des del corporatiu fins a l'educatiu". 

Així, l'objectiu de la companyia és optimitzar el model actual i recolzar els equips locals en la gestió diària dels seus centres escolars, començant amb les seus de Grècia. "La tecnologia proporcionada a les escoles permetrà al grup mantenir un control total de l'operació en temps real, garantint el màxim nivell de servei, alhora que optimitzarà més d'un 15% les despeses, sense afectar la qualitat del servei ofert als alumnes", comenten des del negoci, per afegir que "a través d'una gestió intel·ligent de les rutes, parades i flotes, la plataforma contribueix a una operació més eficient, sostenible i escalable"

Reducció de despeses 

BusUp és una plataforma tecnològica especialitzada en la gestió i optimització de transport col·lectiu per a empreses. A través del seu software, permet planificar rutes més eficients, reduir despeses operatives i millorar la sostenibilitat dels desplaçaments diaris. El seu model facilita a les companyies externalitzar i digitalitzar la gestió del transport, oferint un servei flexible. Així, la companyia permet als seus clients reduir fins a un 40% les despeses de mobilitat amb una millor planificació de rutes i un ús més eficient dels recursos disponibles. "Les empreses poden compartir les seves places buides amb empreses properes i així reduir els costos operatius", recorden, i agreguen que actualment compten amb més de 140 clients, entre els quals hi ha empreses com Amazon, Cognizant, Leroy Merlin o Merlin Properties.

Injecció de capital

A finals de l'any passat, el negoci va tancar una inversió de 13 milions d'euros en dues rondes de finançament, que es van planificar en un parell d'etapes i es van iniciar el 2022. En aquesta segona etapa de finançament, Busup va incorporar com a nous inversors la divisió de venture capital del Banc Sabadell, Finaccess i altres fons, mantenint també els que ja tenia com Proeza Ventures, Liil Ventures, Autotec Ventures i Finaves.

Amb aquesta operació, la companyia va anunciar que buscava enfortir el seu balanç, consolidar la seva proposta de valor, les operacions i l’equip, amb l’objectiu de preparar-se per a la següent etapa de creixement, vinculada a la ronda de finançament prevista poc més d’un any després. De fet, aquesta ronda tenia com a finalitat impulsar l’expansió internacional del model de negoci de Busup, enfocat a proveir serveis de gestió de mobilitat corporativa i a consolidar aliances estratègiques amb actors clau en la mobilitat corporativa mundial.

Amb 170 treballadors i més de 20 milions de passatgers transportats, Busup va tancar el 2023 amb una facturació de 30 milions d'euros i va transportar més de 10 milions de passatgers. De cara al 2026, la tecnològica preveu assolir els 100 milions de facturació. "Sabem que és un creixement important i més en un entorn macroeconòmic incert com el que ens trobem, però creiem que el moment és l'adequat. El mercat està demanant cada vegada més aquest tipus de serveis, tenim la tecnologia, el coneixement i el talent per a no només assolir el nostre objectiu, sinó fins i tot superar-lo", van defensar fa uns mesos des del negoci.