CaixaBank ha llançat la solució Tap to Pay en iPhone (Apple) perquè els negocis a Espanya puguin acceptar pagaments contactless en persona sense necessitat de cap dispositiu o terminal de pagament addicional. La tecnologia Tap to pay permet als comerços acceptar pagaments sense contacte directament des d'un telèfon intel·ligent, sense necessitat d'un datàfon tradicional.
En un comunicat, CaixaBank recorda que gestiona actualment (a través de Comercia Global Payments) més de 805.000 TPV en comerços i compta amb una quota de mercat del 30,5%. Així que la posada en marxa de Tap to Pay en iPhone suposa millorar la seva oferta a tots els comerços amb els quals treballa.
De fet, CaixaBank es converteix en la primera entitat financera a Espanya en permetre als seus clients comerços operar amb el seu iPhone. Els negocis podran acceptar pagaments amb targetes de crèdit i dèbit contactless, així com Apple Pay i altres carteres digitals, utilitzant només un iPhone i l'app Smartphone TPV.
L'entitat explica que, per utilitzar Tap to Pay en iPhone, en finalitzar la compra el comerç només ha de demanar al client que apropi el seu mètode de pagament contactless a l'iPhone del comerç, i el pagament es realitza de forma fàcil, ràpida i segura utilitzant la tecnologia NFC.
Tap to Pay en iPhone utilitza les funcions de seguretat i privacitat integrades al dispositiu per ajudar a protegir les dades del negoci i dels clients. Apple no emmagatzema els números de les targetes ni la informació de les transaccions als servidors d'Apple, per la qual cosa els comerciants i els clients tenen el control de les seves dades.
Els comerços poden habilitar l'opció d'acceptar pagaments contactless en qüestió de minuts a través de l'aplicació per a iOS Smartphone TPV en un mòbil iPhone XS o posterior, amb l'última versió d'iOS.