Binter ha tancat un acord de finançament amb els principals bancs espanyols, CaixaBank, Santander i BBVA, per desenvolupar el seu programa d'ampliació de flota. En concret, l'aerolínia canària invertirà 189 milions d'euros a comprar nou aeronaus ATR 72-600, quatre amb compra en ferm i cinc opcions de compra, que es rebran, entre 2027 i 2031.
L'acord de finançament ens el president de Binter, Rodolfo Núñez, i el seu vicepresident, Alfredo Morales, amb les tres entitats bancàries s'ha dut a terme a Gran Canària, explica la companyia aèria en un comunicat on assenyala també que els nous avions de la sèrie 600 d'ATR incorporen uns motors que els situen "com l'aeronau regional amb menors emissions al mercat". Si bé, consumeixen un 45% menys combustible i emeten també un 45% menys CO2 que els jets regionals de mida similar.
En aquest sentit, Binter destaca que la modernització de la seva flota ha estat constant des de l'any 2002. Des d'aleshores, l'aerolínia ha anat sumant aeronaus del fabricant ATR, en successives operacions, l'import del qual supera actualment els 1.100 milions de dòlars. Binter compta a més amb 16 avions reactors, del model E195-E2 del fabricant Embraer, que s'han anat incorporant a la seva flota des de desembre de 2019 per operar les rutes nacionals amb la Península i les Balears i les internacionals de més ràdio.
Des del lliurament del seu primer ATR 72-200 el 1989 per part del fabricant aeronàutic italofrancès a Binter, la companyia aèria canària ha volgut demostrar "el seu compromís per oferir serveis de transport aeri eficients i còmodes optant pel model d'aeronau més idoni per a cada àmbit d'operació", assegura.
L'ATR 72 és l'avió insígnia de Binter per als seus vols de curt radi, en els quals s'inclouen les rutes interinsulars a les Canàries i Madeira i les rutes internacionals amb els aeroports de la costa africana davant l'arxipèlag canari i amb Funchal, per la seva capacitat per enlairar-se i aterrar en pistes més curtes en utilitzar turbohèlices. Aquestes aeronaus compten amb els últims avanços tecnològics i destaquen per la seva alta eficiència, maniobrabilitat, fiabilitat i baix consum de combustible, explica la companyia.
ATR, una societat formada per Airbus Group i Leonardo, és actualment el fabricant líder a nivell mundial de l'aviació regional. Des de la seva creació, la companyia ha venut aeronaus a 200 aerolínies de més de 100 països.
En el comunicat, el president de Binter, Rodolfo Núñez, recalca que "l'aerolínia manté d'aquesta forma el seu ferm compromís per garantir la màxima comoditat i al seu torn, connectivitat" i assenyala que "l'extraordinària eficiència dels motors PW127XT, optimitzats específicament per als models ATR, permeten adoptar nous estàndards en reducció de consum de combustible, emissions de CO2 i costos operatius, permetent la implantació d'un model d'aviació cada vegada més respectuós amb la sostenibilitat".
Per la seva part, el vicepresident de l'aerolínia, Alfredo Morales, agraeix "la confiança, una vegada més, dels principals bancs nacionals en les operacions d'adquisició de flota de la companyia, que ens permet portar la nostra manera canària de volar cada vegada a més destinacions mantenint la nostra essència".