La firma d'hipoteques és en nivells no vistos en dècades i CaixaBank, el banc més gran del país amb quotes de mercat superiors al 25%, és el que més ho està notant. Entre gener i juny, l'entitat va concedir més de 9.700 milions d'euros en crèdit hipotecari per a adquisició d'habitatge, la qual cosa suposa un 46% més que en el mateix període de l'any anterior.

Del total d'hipoteques concedides per CaixaBank durant la primera meitat de l'any, el 93% van anar a tipus fix, una tendència que el banc ha mantingut en els últims mesos malgrat la baixada de tipus d'interès. Fa anys que l'entitat, que en hipoteques assoleix ja una quota del 27%, prioritza les hipoteques fixes davant de les variables per evitar impagaments en el cas de pujades sobtades de l'euríbor. Així, la cartera hipotecària de l'entitat està composta actualment per un 49% d'hipoteques fixes i un 51% variables.

CaixaBank no està sent l'única entitat beneficiada per aquest boom immobiliari que hi ha a Espanya, en els últims dies Bankinter i el Sabadell han revelat que en aquests primers sis mesos de l'any la seva nova producció hipotecària s'ha disparat més del 40% (en ambdós casos). Totes les entitats estan aprofitant la forta demanda que hi ha al mercat per fer negoci.

La demanda va començar a créixer quan els tipus d'interès van iniciar el seu descens l'estiu passat i aquest 2025, encara més. Doncs els tipus ja han baixat set vegades, fins i tot 2%. I no es descarta alguna nova retallada que pugui portar el preu dels diners a l'1,75% i que continuï abaratint les noves hipoteques. Els bancs, a més, estan donant finançament de fins al 90%.

Finançament de fins al 90%

En aquest sentit, CaixaBank explica en un comunicat que canalitza la seva oferta d'hipoteques fixes a través del producte 'CasaFácil' i de la 'Hipoteca imagin'. Ambdues opcions permeten als clients saber des del primer moment quant en pagaran cada mes durant tota la vida del crèdit sense estar subjectes a les fluctuacions dels tipus d'interès.

Segons l'opinió del banc, aquesta opció resulta molt avantatjoses per als clients, que poden optar a hipoteques de fins i tot 30 anys, amb un finançament d'entre el 80% i el 90% segons el perfil del client, amb opcions de bonificació i a través d'una gestió omnicanal, i fins i tot 100% digital en el cas dels clients d'imagin.

L'entitat, a més, està subscrita a la línia d'avals atorgada pel Ministeri d'Habitatge i Agenda Urbana i gestionada per l'ICO per a l'adquisició del primer habitatge, així com a diferents convenis que existeixen en l'àmbit autonòmic per ajudar joves i famílies a accedir a l'habitatge de propietat. D'aquesta manera, CaixaBank sol aportar un 70 o 80% de finançament, i el Govern o les administracions l'altre 10 o 20%, reduint el risc.

D'altra banda, CaixaBank recorda que va llançar el mes de juny passat 'Facilitea Casa', un portal immobiliari de compra i lloguer d'immobles que funciona com un aparador digital en el qual les immobiliàries poden publicar i gestionar les propietats que tenen a la venda o lloguer. L'entitat no exerceix com a comercialitzadora d'aquests immobles, sinó que ofereix clients i no clients del banc finançament i assessorament hipotecari per a la compra dels immobles publicats al portal, així com el seu ampli catàleg de serveis vinculats a la llar.

El portal ha arrencat amb un volum de més de 40.000 habitatges disponibles seleccionats amb criteri professional per a venda o lloguer a tot el territori nacional, una xifra que s'espera duplicar a finals de 2025. De fet, ja s'han firmat acords amb més de 1.100 immobiliàries.