La incidència de Telefònica arreu de l'Estat a la telefonia fixa afecta parcialment l'operativa de Caixa d'Enginyers, segons ha informat l'entitat en un missatge a través de les xarxes socials. Concretament, Caixa d'Enginyers ha informat que el servei de Banca Mobile també registra alguna incidència. "Per culpa d'una incidència massiva de Telefonica que afecta les seves xarxes de dades les nostres comunicacions són parcialment afectades, per la qual cosa la nostra BancaMOBILE també ho està. Lamentem les molèsties causades per aquesta incidència", ha escrit l'entitat, que ha habilitat el telèfon 646 420 384 per comunicar-se amb els seus clients a través de WhatsApp.
La incidència d'àmbit estatal també està afectant alguns serveis del telèfon d'emergències 112, però a Catalunya continua operant gràcies als sistemes de contingència, segons han informat a l'ACN fonts de Protecció Civil, que han explicat que hi ha hagut afectacions "mínimes". De fet, s'estan atenent trucades i es funciona amb normalitat gràcies als sistemes de contingència, que fan que es passin les trucades per altres telèfons.
Segons la pàgina web de Downdetector, que reporta problemes en el servei de les empreses, les incidències han començat poc després de les 2.00 hores d'aquesta matinada i han afectat especialment el servei d'internet fixa, en un 72%, al mateix temps que un altre 18% dels reports rebuts reflectien absència de senyal, i un 10% "apagada total". Des de MasOrange, per la seva part, expliquen que aquesta incidència és cosa de Telefónica i que "no ha tingut impacte" en els seus clients.
La incidència a Telefónica ha estat provocada per "feines d'actualització de la xarxa"
Algunes comunitats han habilitat telèfons d'emergència alternatius, com ara el País Valencià, que ha posat a disposició de la ciutadania el telèfon 96342800. Des de Telefónica han explicat que s'han fet unes feines d'actualització de la xarxa que han afectat serveis puntuals en algunes empreses i es treballa per resoldre la incidència.
La Junta d'Andalusia ha explicat que el 112 experimenta una incidència nacional en les línies que ha provocat que en el seu cas no hagi rebut trucades entre les 07:15 hores i les 08:40 hores d'aquest dimarts, moment en què el servei en les dues sales regionals d'atenció de trucades ha començat a reactivar-se, tot i que encara es reporten algunes incidències.
Afectacions a algunes comunitats autònomes
El govern andalús apunta que la incidència pot estar relacionada amb la xarxa MPLS de Telefónica, que és el proveïdor de serveis a la línia 112 i altres telèfons de tres xifres que també han registrat incidències. Afegeix que l'empresa Movistar tenia programada una intervenció a les 3:00 de la matinada, i a partir d'aquest moment s'han notat alguns problemes en les trucades sortints, però que no hi ha hagut afectació a les trucades de la ciutadania, que només s'han vist afectades a primera hora del matí.
De la mateixa manera, el govern basc ha explicat que el centre de gestió d'Emergències ha detectat incidències alienes al centre amb les trucades telefòniques que s'estan intentant solucionar, i ha habilitat un telèfon alternatiu per a la ciutadania, el 900 112 088. El 112 d'Aragó també ha registrat problemes, tot i que ara ja opera amb normalitat. Hi ha tres telèfons alternatius que s'han habilitat que es mantindran de moment per si fos necessari. El 112 d'Extremadura també treballa des de primera hora perquè la incidència no afecti el ciutadà.