El president de Repsol, Antonio Brufau, ha sol·licitat mesures concretes per reduir el cost de l'energia i que actuïn de forma específica al sector de l'automòbil, deixant de banda mesures "transversals" que només porten Europa a "perdre la batalla" davant els Estats Units o la Xina. Aquesta ha estat una de les principals reflexions que ha compartit el responsable de Repsol durant la seva intervenció en la XII Encontre Sernauto, celebrat aquest dijous a Ifema Madrid, on ha alertat de la necessitat de "no perdre l'optimisme" i impulsar "massivament" la innovació, la tecnologia, la digitalització i la intel·ligència artificial, amb mesures destinades exclusivament a aquest sector.

"No valen normatives transversals, cal basar al sector de l'automoció amb polítiques d'automoció. Cal donar suport a altres sectors amb polítiques d'altres sectors, però no és la norma transversal la que ens ha de servir de base", ha manifestat. En aquest sentit, davant el "dogma de fe" imposat sobre el vehicle elèctric, Brufau ha demanat "d'escoltar el ciutadà" i advocar per una convivència entre aquest tipus de motorització i la mobilitat de combustió interna.

"Algú va decidir que havíem d'introduir o canviar el model de la mobilitat al marge de les fortaleses tan potents que tenia Europa. Bé, jo no tinc res a dir. El vehicle elèctric forma part de la solució de la mobilitat, però no és l'única resposta", ha subratllat.

Plans de renovació de flota

En conseqüència, ha instat a no negar el vehicle de combustió interna i donar cabuda a altres mesures més urgents, com la renovació de la flota, com la "millor solució" per reduir emissions. "El ciutadà necessita canviar la seva furgoneta per distribuir-li els seus productes i això li ho estem impedint a través d'aquestes polítiques", ha compartit. "És a dir, per què no hi ha una política que incentivi activament la regulació de la flota? Per què no potenciem els biocombustibles com una manera de mantenir el motor de combustió interna? Per què no canviem la manera de calcular les emissions de CO₂?", ha qüestionat.

En aquesta línia, ha fet una crida a combatre el canvi climàtic, però sense que sigui "un paradigma en si mateix" i que aquesta lluita avanci pel mateix camí que la recerca de la competitivitat de la indústria europea.