Bound4blue capta 44 milions de dòlars per impulsar la descarbonització marítima
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Dimecres, 10 de desembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
Bound4blue ha tancat una ronda de finançament de 44 milions de dòlars, uns 38 milions d'euros, destinada a accelerar la implantació dels seus sistemes de propulsió assistida per vent en el sector marítim. L’operació, anunciada des de Barcelona i Singapur, compta amb el suport de grans corporacions marítimes, famílies armadores, inversors d’impacte i capital públic, consolidant el creixent interès global per les veles de succió com a via immediata i escalable per reduir emissions.
La ronda ha estat liderada per OCTAVE Capital —vehicle d’inversió vinculat a l’armador IMC— i Katapult Ocean. S’hi incorporen també Motion Ventures, el Family Office d’Odfjell i ReOcean Fund, impulsat per la Fundació Príncep Alberto II de Mònaco i Monaco Asset Management. Els inversors ja presents Shift4Good, GTT Strategic Ventures, KAI Capital i el CDTI (Innvierte SICC) hi han reforçat la seva participació.
El cofundador i consellr delegat de Bound4blue, José Miguel Bermúdez, ha afirmat que aquesta operació marca “una nova etapa” per a la companyia, que fins ara havia centrat els esforços a demostrar i validar la seva tecnologia. Segons ha indicat, els recursos permetran ampliar capacitat, accelerar el pla de creixement i avançar en nous desenvolupaments tecnològics.
La firma desenvolupa el sistema eSAIL, una vela de succió que, mitjançant l’ús del vent, genera empenta addicional i redueix la potència necessària del motor del vaixell. Informes verificats externament han registrat estalvis de combustible i emissions de fins al 40% en condicions reals. Entre els armadors que ja han adoptat la solució figuren Maersk Tankers, Eastern Pacific Shipping, Odfjell, Klaveness Combination Carriers i BW Epic Kosan.
L’empresa ha instal·lat la seva tecnologia en set vaixells i n’ha planificat la instal·lació en dotze més, cosa que suposa més de cinquanta veles en total. Entre les dades operatives facilitades destaca el cas del Ville de Bordeaux, on s’ha registrat un estalvi diari d’1,7 tones de combustible amb màxims de 5,4 tones. En el Bow Olympus, d’Odfjell, la reducció de consum s’ha situat entre el 15% i el 20%, amb pics del 40% en el seu primer trajecte transatlàntic.
Amb els nous recursos, Bound4blue avançarà cap a la industrialització completa de les veles de succió i reforçarà les activitats d’R+D, ampliant alhora la capacitat de producció per respondre a la demanda creixent. La companyia té previst entregar centenars de veles anualment gràcies a línies de fabricació paral·leles a Espanya i la Xina. Segons les seves projeccions, l’ús dels sistemes permetrà evitar més de 570.000 tones de CO₂ entre 2024 i 2027, i superar les 400.000 anuals a partir de 2027.
Les veles de succió
Les veles de succió s’estan consolidant com una solució aplicable tant a vaixells en servei com a nous dissenys, en un context en què el sector marítim s’endinsa en el que s’ha definit com la “dècada del retrofit”: milers de vaixells hauran de millorar eficiència abans de 2030. A diferència d’altres alternatives energètiques, la tecnologia eSAIL® pot instal·lar-se immediatament i operar amb tripulacions existents, contribuint també a millorar el compliment de regulacions com el CII, l’EEXI/EEDI, FuelEU Maritime i l’EU ETS.
Entre les declaracions d’inversors, la consejera delegada d’OCTAVE Capital, May Liew, ha destacat que la propulsió eòlica ha passat “d’innovació prometedora a infraestructura climàtica provada i escalable”, mentre que el CEO de Katapult Ocean, Jonas Skattum Svegaarden, ha subratllat que els resultats de Bound4blue situen la companyia “al ritme de referència del sector” en reducció de combustible i emissions.