Blue Banana segueix a l'alça. La firma de moda espanyola té previst superar els 28 milions d'euros de facturació el 2024, avalada pels canals actuals i les noves obertures tant dins com fora d'Espanya. En concret, la marca creada per Nacho Rivera i Juan Fernández-Estrada s'ha fixat com a objectiu per a aquest any incrementar els punts de venda tant al país com a Europa i Amèrica Llatina.

La firma ha assegurat que les seves "icòniques" peces arribaran a Ciutat de Mèxic en les properes setmanes i més endavant a botigues multimarca d'Itàlia i Alemanya. En aquest sentit, també planegen obrir set nous punts físics propis a Espanya, a més de continuar creixent de la mà d'El Corte Inglés.

Blue Banana frega els 20 milions

La companyia espanyola va facturar 19,32 milions d'euros a l'exercici de 2023, un 52% més que l'any anterior, quan els ingressos es van situar en els 12,7 milions d'euros. De les vendes totals, un 38% corresponen a la facturació online, un 43% a les botigues físiques pròpies (retail), un 13% a El Corte Inglés i el 6% restant a altres canals.

La firma ha detallat que continua apostant per una estratègia omnicanal, gràcies a la qual va inaugurar al llarg de l'any passat botigues a Còrdova, Vigo i Santander, a més de nou corners a grans magatzems com El Corte Inglés, que en total sumen 23 punts de venda físics propis a Espanya, tots ells "rendibles", segons ha informat la marca. A més, el 2023 la marca es va establir en locals multimarca de Canàries, Ceuta, Melilla, Portugal i Uruguai, que s'uneixen a les que ja funcionaven a Andorra i Puerto Rico.

Va ser el 2021 quan Blue Banana va començar a vendre a través del seu e-commerce a França i Alemanya, països en els quals volia entrar des de pràcticament els seus inicis. La companyia ha detallat que l'any passat va començar amb 108 treballadors, que es van incrementar en 73 durant l'any fins a arribar als 181, entre personal de botiga i les oficines de Madrid i Barcelona.

El coconseller delegat de Blue Banana, Juan Fernández-Estrada, ha explicat que tanquen "molt contents" l'exercici, any en què han superat el seu objectiu de facturació. Per la seva part, Nacho Rivera, també coconseller delegat de la firma, ha indicat que per a ells és imprescindible "envoltar-se d'un equip que cregui en els valors de la marca".

Segell ecològic i mediambiental

Quan Blue Banana va sortir al mercat el 2016 i enfocada a la generació Z, va assegurar ser la primera firma de moda espanyola que negativizava les seves emissions de carboni, el que significa que compensa el doble del CO₂ que genera la producció de les seves peces i ho fa invertint en projectes mediambientals avalats per les Nacions Unides. En aquest sentit, va assenyalar que les seves peces, enfocades a un públic juvenil i generació Z, són de cotó orgànic i polièster reciclat i va apuntar que tots els proveïdors amb els quals treballen compleixen els estàndards internacionals de seguretat i benestar per als seus empleats.