La màxima del conseller delegat del BBVA, Carlos Torres, davant el fracàs de l'opa al Sabadell ha estat sempre molt clar: "Som un banc de primera en un gran moment". A més, el banc amb seu a Bilbao no renuncia a les pimes catalanes, especialitat del Sabadell, per no haver absorbit el banc català. I la mostra és el seu comunicat, en el que informen que el banc ha impulsat l'expansió internacional de més de 34.100 pimes catalanes fins al setembre.
El banc posa a disposició de les empreses una solució que els permet analitzar el potencial exportador, identificar oportunitats i gestionar l'estratègia comercial a l'exterior.
L'eina global es diu Oftex i inclou un test d'autodiagnòstic exportador que permet que les empreses puguin saber si estan o no preparades per sortir a buscar mercats estrangers i també una altra que recomana quins són els mercats adequats més adequats al producte o servei de cada companyia.
Les pimes també poden accedir a un servei d'identificació de clients internacionals potencials i a la gestió comercial de les oportunitats, que ajuden a les empreses "a definir i executar el full de ruta exterior amb el suport d'experts en comerç exterior", apunta el banc en un comunicat.
"Volem que les empreses facin el salt a l'exterior amb seguretat i acompanyades de la mà del millor talent, amb el nostre equip d'especialistes en comerç exterior. Gestors especialitzats que coneixen a la perfecció a l'empresa client per poder brindar suport personalitzat des del primer moment", explica el director de Comerç Exterior de Pimes de BBVA a Espanya, Juan José Fuentes Saiz de Bustamante.
“La nostra prioritat és oferir solucions reals i accessibles perquè les pimes espanyoles puguin competir en igualtat de condicions als mercats internacionals i aprofitar totes les oportunitats que ofereix la globalització”, completa.