El BBVA amplia el negoci més enllà de l'activitat bancària tradicional. El banc que presideix Carlos Torres i dirigeix Onur Genç ha començat a vendre vehicles de segona mà i a oferir rènting d'iPhone, com ja fan algunes entitats a Espanya. Tanmateix, en el cas del BBVA, aquests serveis s'han posat en marxa a Turquia, on opera a través de Garanti.

Turquia també va ser pionera per al BBVA en el negoci dels criptoactius. L'entitat va començar allà el 2023 a oferir serveis de custòdia i transferència de bitcoin i ether —als quals després va sumar altres divises digitals— abans de llançar el seu servei de criptomonedes a Espanya el 2025. El recorregut de les criptomonedes mostra com Garanti pot servir com a banc de proves per llançar després noves línies de negoci a la resta del grup.

Des del banc, tanmateix, no han confirmat que vagin a replicar a Espanya els serveis que acaba de posar en marxa Garanti. Fonts de l'entitat expliquen que la venda de vehicles d'ocasió es comercialitza a través de l'app i la web, principalment per a pimes i particulars. No obstant això, determinats col·lectius d'empreses poden comptar amb el suport de les oficines si així ho requereixen. Després d'un desplegament gradual, el servei està disponible des d'aquest mes per a tots els clients particulars i continuarà ampliant-se entre les empreses.

Quant al rènting de dispositius mòbils, Garanti BBVA ofereix als seus clients la possibilitat d'utilitzar un iPhone durant 12 o 24 mesos a canvi d'una quota mensual, en lloc de comprar-lo. En finalitzar el contracte, l'usuari ha de retornar el dispositiu i pot optar per renovar el servei amb el següent model disponible al mercat. No es tracta, per tant, d'un finançament per adquirir el telèfon. Si no, d'un lloguer que a més té una assegurança per al dispositiu.

El Santander ja ho fa a Espanya

L'estratègia té un precedent clar en el mercat espanyol. El Santander fa anys que utilitza el rènting de tecnologia com una via per vincular els seus clients, amb una oferta que inclou els nous iPhones que Apple llança cada any i ordinadors MacBook, entre altres dispositius.

El client paga una quota periòdica per usar el dispositiu i, en finalitzar el contracte, el retorna. En determinades ofertes, a més, el cost del rènting pot estar condicionat a la contractació o al compliment de determinats requisits vinculats a productes bancaris.

CaixaBank també ha ampliat des de fa anys el seu negoci més enllà dels préstecs, les hipoteques o la venda de fons. L'entitat ha desenvolupat plataformes per a la venda d'habitatges, vehicles i productes tecnològics, des de telèfons mòbils fins a aspiradores. A més, ofereix serveis de rènting tecnològic a través de la seva divisió CaixaBank Payments & Consumer.

El BBVA provarà ara aquestes noves línies de negoci a Turquia, a través de Garanti, cosa que obre la porta a la seva posterior arribada a Espanya si l'experiència funciona.