El conseller delegat del BBVA, Carlos Torres, ha insistit en diverses ocasions durant la seva compareixença posterior a l'aprovació de la CNMV de l'opa al Sabadell que "l'oferta té la condició molt clara d'arribar al 50%". "Busquem el control del Sabadell i no tenim la intenció de retirar aquesta opció", ha afegit, tot i que hores abans el regulador dels Estats Units, la SEC, havia publicat una rebaixa de la condició mínima d'acceptació fins al 30% exposada pel banc. 

És a dir, el banc reconeixia en el seu comunicat a la SEC que hi havia la possibilitat de tirar endavant amb l'opa només amb el 30% de la venda dels accionistes del Sabadell, que tindran des del 8 de setembre fins al 7 d'octubre per prendre una decisió definitiva sobre l'opa. A la compareixença, Torres no es va atrevir a pronunciar la paraula "descartar" sobre aquesta opció, malgrat les preguntes reiterades dels periodistes, però sí que va insistir a dir que el 50% és una condició i que no tenien intenció de modificar-la. 

"La SEC ens preguntava per tots els escenaris, és més una qüestió tècnica", defensava Torres. Al follet publicat amb tots els detalls sobre l'opa, en canvi, sí que apareixen fins i tot els escenaris econòmics del nou banc resultant en el cas de controlar tant el 50 com el 30% del Sabadell. Si l'any passat el BBVA hagués tingut el 30% d'accions del Sabadell, només hauria guanyat 547 milions més, dels 10.575 que va guanyar als 11.122, segons els càlculs que ha fet el banc amb seu a Bilbao per a fer el follet. Amb el 50%, en canvi, la quantitat s'hauria elevat als 12.539. 

Amb el mateix to que Torres ha assegurat que l'opa tirarà endavant per arribar al 50% i el control del Sabadell sense atrevir-se a descartar-ho, s'ha referit a la possibilitat d'augmentar l'oferta. Preguntat en reiterades ocasions, no s'ha atrevit a donar per bona la paraula "descartar", però sí que ha deixat clar per activa i per passiva que "l'oferta és bona" i que "si no s'accepta, tampoc no passa res". 

De fet, el directiu ha estat preguntat per si seria un fracàs no completar una opa en la qual el banc ha posat tanta energia i Torres ho ha negat. "Tenim un bancàs", ha dit, i ha reiterat en diverses ocasions el bon ritme de creixement de l'entitat en els darrers anys. 

"Aquesta operació donarà lloc a una entitat amb més escala que estarà millor preparada pels grans reptes de futur i tindrà més capacitat d'acompanyar les famílies i empreses", ha dit Torres, que s'ha referit també a que el nou banc "tindrà més capacitat per a invertir en tecnologia" en un moment clau per la Intel·ligència Artificial, i a la combinació entre "el negoci de les pimes del Sabadell i el menudista i les grans corporacions del BBVA", que unides faran un banc més fort. 

A més, Torres ha destacat que "els negocis transfronterers" i el "perfil global" de BBVA permetran al nou banc "oferir una oferta de productes i una xarxa geogràfica per a les pimes", de forma que ajudaran "a la internacionalització de les empreses".