BBVA ha rebut crítiques aquest divendres, durant la celebració de la junta d'accionistes a Bilbao, per remunerar el passiu de manera generalitzada a través de comptes i dipòsits en altres mercats, com Itàlia, però no a Espanya. Al nostre país, l'entitat només ofereix dipòsits a termini a determinats tipus de clients i al país transalpí, ho fa de forma generalitzada.

Després de l'atac d'un dels accionistes, el president de BBVA, Carlos Torres, s'ha defensat assenyalant que "cada mercat és diferent i la política comercial no és homogènia" a tots els països on opera el grup.

BBVA és dels pocs bancs que no ha llançat un compte remunerat a Espanya o un dipòsit al qual puguin accedir els seus gairebé 12 milions de clients. El banc ha reconegut que està remunerant el passiu al 2,75% TAE, però no a tots, només als més vinculats o els que tenen un determinat perfil. Tanmateix, l'entitat ha seguit un camí molt diferent a Itàlia, on va aterrar fa dos anys a través d'un compte digital, sense oficines.

En concret, BBVA va llançar el setembre del 2023 un compte remunerat al 4% al país transalpí que li ha permès captar més de 2.500 milions en dipòsits i 220.000 nous clients durant l'últim exercici. El banc, a més, ofereix un dipòsit al 4,25% que durant uns mesos va arribar a pujar al 5%, per la qual cosa ha disparat el seu negoci a Itàlia.

De fet, el propi banc va comunicar fa tot just tres dies que ja supera els 420.000 clients a Itàlia i ha elevat el seu objectiu de captació per al 2024. "L'any 2023 ha estat un exercici rècord, amb una captació total de 220.000 clients, gràcies a una oferta de productes i serveis molt atractiva. D'aquesta manera, el banc ha marcat un nou objectiu aquest any, fins a situar-lo en 600.000, la qual cosa millora en dos anys el pla inicial marcat per l'entitat a la seva arribada al país".

En aquest sentit, BBVA ha comunicat que al llarg del 2024 completarà la seva oferta al país amb productes nous que anunciarà al llarg de l'any.