A les portes de la decisió del govern espanyol sobre l'opa del BBVA sobre el Banc Sabadell, l'entitat basca s'ha reivindicat com un banc que dona suport a les empreses i, en especial, a les pimes a Catalunya. El country mànager de BBVA a Espanya, Peio Belausteguigoitia, ha traslladat als membres del consell assessor regional del BBVA a Catalunya que l'entitat ha augmentat més d'un 10% el nou crèdit a empreses a Catalunya en el primer trimestre de 2025, respecte al mateix període de l'any anterior. Aquesta xifra arriba a prop del 16% si únicament es té en compte el crèdit destinat a les pimes.

En el marc de les trobades periòdiques que manté el directiu amb el consell per abordar aspectes de l'actualitat econòmica i social, Belausteguigoitia ha destacat també el BBVA ha captat més de 5.800 nous clients d'aquests segments. Empreses i pimes que "han elegit BBVA com el seu banc preferit en el primer trimestre". Així mateix, ha assegurat que BBVA és "líder de captació de noves pimes des de 2021 a Catalunya", amb 61.000 noves altes en aquest període. Això implica que, el 2024, una de cada tres pimes catalanes "van elegir a BBVA per iniciar una relació bancària".

Durant l'encontre, Peio Belausteguigoitia ha destacat l'excel·lent moment que passen les empreses catalanes per competir gràcies a la seva aposta per la innovació o la sostenibilitat, prioritats que BBVA comparteix i que és necessari impulsar per créixer en el futur. En la reunió han participat també el director territorial de BBVA a Catalunya, José Ballester, i el director regional de BBVA a Catalunya, Francisco Pla.

Un altre aspecte destacat ha estat el nombre de nous clients en el segment d'autònoms i empreses. Conjuntament, la xifra d'altes de nous clients del banc a Catalunya s'eleva a 118.000, "la qual cosa demostra la confiança del teixit empresarial català en BBVA", segons recull una nota emesa pel banc.

La responsable de Protecció de la Informació i Cultura de Seguretat de BBVA, Laura del Pino, ha subratllat que, en un moment d'auge dels ciberatacs, la ciberseguretat "no només és un repte per a les empreses, sinó que també ha de ser una palanca per generar confiança als seus clients en el món digital".