BBVA Allianz Seguros, la 'joint venture' que el banc va crear amb la companyia d'assegurances alemanya el 2020, va assolir a tancament del passat exercici els 360 milions d'euros en primes, el que suposa un creixement del 16% respecte a 2021, el seu primer any d'activitat. Les companyies destaquen la bona evolució en el ram de llar, on s'han convertit en una de les companyies d'assegurances més importants del mercat espanyol, amb més d'un milió de llars assegurades, 276 milions d'euros en primes i 390.000 sinistres gestionats el 2022.

En un comunicat expliquen que, durant 2022, totes les línies de negoci de la companyia han mantingut el seu camí positiu, "el que ha consolidat l'activitat de la joint venture i ha permès assolir tots els objectius marcats". Entre altres, destaquen l'increment del 85% de les primes emeses en assegurances de negocis i pimes, de més del 22% en assegurances d'accidents o de més del 8% en assegurances de llar, respecte al mateix període de l'any anterior.

En total van tancar l'exercici amb 218.000 noves pòlisses contractades, un 17% més que l'any anterior. De les quals, 191.000 corresponen a línies personals (llar, accidents, defuncions, assistència en viatge, autos i motos) mentre que les 27.000 restants corresponen a línies comercials (com a comerços, multiriscos negocis i pimes). BBVA i Allianz posen en relleu que les contractacions digitals van representar, el passat exercici, el 25% del total en pòlisses de llar i el 26,9% en autos.

Durant els seus primers dos anys de vida, la companyia ha llançat al mercat 11 productes de la gamma d'assegurances de no vida que el banc ven a les seves oficines físiques i als diferents canals digitals de BBVA. Conforme a l'aliança que van firmar a finals de 2020, l'entitat distribuirà, de manera exclusiva, els productes d'assegurances de la 'joint venture' durant un període de 15 anys.

"La integració dels nostres equips de professionals i la ferma aposta per col·laborar ens ha portat a celebrar aquest segon aniversari en el convenciment que estem al senda apropiat que ens portarà a convertir-nos en una companyia clau capaç de generar un impacte positiu en la vida de les persones", apunta Eugenio Yurrita, conseller delegat de BBVA Assegurances i president de BBVA Allianz, en el comunicat.

"Som al camí correcte per consolidar la nostra posició com a empresa amb la proposta de valor de més qualitat per al mercat de bancaseguros", afegeix Miguel Pérez Jaime, conseller de BBVA Allianz, qui també destaca la tot just incorporació de Teresa Archaga com a directora general de la companyia. Teresa Archaga és la nova directora general de BBVA Allianz Seguros des del passat 31 de març i succeeix en el càrrec a Miguel Pérez Jaime, que en els últims mesos compaginava la direcció de la joint venture de BBVA i Allianz amb la direcció general comercial d'Allianz Seguros.