Aena presenta aquest divendres Simple Check, un nou servei que ha posat en marxa a la zona de facturació de la Terminal T1 de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat amb l'objectiu d'alleugerir i facilitar l'accés a la facturació d'aquells passatgers que arriben a les instal·lacions utilitzant mitjans de transport públic com el metro i l'autobús. El servei estarà disponible diàriament entre les 07:00 i les 13:00 hores del matí.
En una primera fase, s'han adherit al nou servei les companyies aèries Avianca, TAM, Lufthansa, Brussels Airlines, Swiss, Austrian, Air France, KLM i Emirates, que continuaran mantenint els seus serveis de facturació habituals a la zona P30 de la Terminal 1, però oferiran també l'opció de facturar als taulells habilitats del nou espai.
La gestora dels aeroports espera que amb aquesta nova iniciativa millori de manera significativa l'experiència del passatger, apropant els serveis aeroportuaris a la zona Intermodal, que és el punt d'arribada de gran part del flux d'usuaris de l'aeroport.
L'operativa s'ha estructurat de la següent manera, als taulells 821 i 822 (gestionats per l'agent d'assistència a terra Menzies) atendran els passatgers d'Avianca, TAM i Emirates. I als taulells 824 i 825 (gestionats per Groundforce), atendran els passatgers de Lufthansa, Brussels Airlines, Swiss, Austrian, Air France i KLM.
Amb aquest nou servei, l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, pel qual l'any passat van passar un rècord de 55 milions de passatgers, vol reafirmar el seu compromís per millorar la connectivitat i l'experiència del passatger, en estreta col·laboració amb les aerolínies i els agents d'assistència a terra.
22 milions de passatgers passen per El Prat entre gener i maig
Precisament aquest dijous, Aena va fer públiques les dades de passatgers del període corresponent als cinc primers mesos de l'any, en els quals més de 120 milions de persones van passar per algun dels seus aeroports a Espanya i d'ells, uns 22 milions van volar des de o cap a Barcelona-El Prat, que es manté com el segon més transitat després del de Madrid-Barajas.
Aena, no obstant això, ha confirmat aquesta setmana que ha arribat a un acord amb la Generalitat per ampliar l'aeroport de Barcelona, la qual cosa li permetrà augmentar la seva capacitat i elevar el número de passatgers en els anys vinents. S'espera una inversió d'almenys 3.200 milions en el projecte, que inclou la prolongació de la tercera pista (la més propera al mar) a 500 metres, la remodelació de les terminals 1 i 2 i la construcció d'una nova terminal satèl·lit.
A més, es preveuen millores a les terminals T1 i T2 i la construcció d'una nova terminal satèl·lit que estarà interconnectada amb la Terminal 1 a través d'un túnel subterrani. Quant als terminis, la previsió és que el Pla Director s'aprovi el 2028, de manera que les obres comencin a executar-se el 2030 i el projecte estigui finalitzat el 2033.