L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat reorganitza l'operativa de la Terminal 2 que afecta, en una primera fase, les companyies Norwegian i Pegasus Airlines. Des d'aquest dimarts, ambdues aerolínies passen a operar des de la zona T2B a la T2C, on també s'ubicaran els seus mostradors de facturació.
Els passatgers que viatgin amb aquestes companyies hauran d'accedir a la terminal a través d'aquesta àrea específica per realitzar tots els tràmits previs al seu vol, ha detallat Aena en xarxes socials, on explica que aquest canvi forma part "del procés continu de millora i adaptació de l'operativa aeroportuària, amb l'objectiu de reforçar la qualitat del servei ofert als usuaris i optimitzar el funcionament de les instal·lacions".
La gestora aeroportuària ha assenyalat que aquesta reorganització té caràcter definitiu i que, de moment, únicament afecta Norwegian i Pegasus Airlines. No obstant això, Aena té en projecte dur a terme una profunda remodelació de la Terminal 2 en els pròxims anys, la qual cosa implicarà noves reorganitzacions operatives que seran comunicades progressivament a mesura que tinguin impacte en l'activitat aeroportuària.
Entre les actuacions previstes destaca la reobertura del mòdul A de la Terminal 2, un espai al qual es traslladaran altres aerolínies, encara que ara per ara Aena no ha determinat quines companyies passaran a operar des d'aquesta zona.
Remodelació integral de la T2, on operen les low cost
Aena vol dur a terme una remodelació integral de la Terminal 2, inaugurada el 1968 i durant més de quatre dècades l'única porta d'entrada i sortida de l'aeroport de Barcelona-El Prat. La remodelació està prevista per al període 2027-2031. Aena ja ha iniciat el procés de licitació de les obres, que s'executaran per fases i tindran una durada estimada de 20 mesos. La previsió de la gestora aeroportuària és adjudicar els treballs abans que finalitzi aquest any, amb l'objectiu que estiguin completats durant l'estiu del 2028.
Més de 57 milions de passatgers van passar per l'aeroport de Barcelona-El Prat l'any passat, una xifra que Aena espera superar durant el present exercici davant la continuïtat de la demanda. El creixement serà especialment rellevant a la Terminal 2, on operen principalment les companyies de baix cost i, per tant, es concentra una part important del tràfic de viatgers.
Actualment, aquesta terminal acull les operacions d'aerolínies com Vueling, Ryanair, easyJet, Transavia i Wizz Air, totes elles amb una programació ampliada per a aquesta temporada. A més, Aena preveu la incorporació de nous operadors al llarg de l'any, una circumstància que reforça la necessitat d'adaptar i reorganitzar els espais disponibles a la terminal.